فناوری تولید تجهیزات آنالیز ارتعاشات توسعه یافت

فناوری تولید تجهیزات آنالیز ارتعاشات توسعه یافت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 69102
توسعه فناوری پایش وضعیت و بومی‌سازی ساخت و تولید تجهیزات آنالیز ارتعاشات هدفی بود که به شکل‌گیری یک شرکت دانش‌بنیان منجر شد. محصولات کاربردی که با قیمت بالایی از دیگر کشورها وارد می‌شود و صنایع را به واردات این محصول وابسته کرده است.

یک شرکت دانش‌بنیان با کمک تعدادی از متخصصان داخلی از سال 79 کار خود را با ارائه خدمات پایش وضعیت دوره‌ای، هم‌راستاسازی لیزری، بالانس محلی و مشاوره و آموزش آغاز کرد. این شرکت امروز با گذشت 20 سال از فعالیتش، توسعه کارگاه بالانس و واحد تحقیقات و طراحی و تولید سیستم‌های آنالیز ارتعاشات را هم به خدماتشان افزوده است.

این محصولات شامل «آنالایزر ارتعاش VB95»، «سیستم آنلاین VM 4-96»، «کابین بالانسBALCAB 97»، «مانیتور VM4» و «سیستم مراقب VM87» می‌شود.

دستگاه پرتابل VB95 نخستین دستگاه پرتابل آنالایزر ارتعاش این شرکت برای پایش وضعیت و عیب‌یابی ماشین‌های دوار است. این دستگاه در صنایع مختلف نفت، گاز و پتروشیمی، فولاد، سیمان، نیروگاه و غیره کاربرد دارد.

همچنین سیستم آنلاین VM 4-96 تولید شده در این شرکت هم یک مانیتور کامل اما در ابعاد کوچک است که به راحتی در پانل‌های اتاق کنترل و یا جعبه‌های اختصاصی قابل نصب است. این مانیتور با اندازه‌گیری، نمایش و کنترل حدود ارتعاشات امکان حفاظت از ماشین را فراهم می‌کند و از این راه، قابلیت اطمینان را افزایش می‌دهد.

از دیگر محصولات این شرکت، کابین بالانس BALCAB 97 است. این کابین یک ماژول الکترونیکی برای اندازه‌گیری، پردازش سیگنال، محاسبه و نمایش نتایج بالانس در یک ماشین به کار می‌رود. مانیتور VM4 هم یک سیستم حفاظتی قابل اطمینان برای ماشین‌های دوار است. این سیستم قادر است علاوه بر حفاظت از ماشین در مقابل خطرات احتمالی، اطلاعات مورد نیاز نگهداری و تعمیرات ماشین را هم فراهم کند.

سیستم مراقب VM87 که در این شرکت طراحی و تولید شده هم مانیتور 16 کاناله‌ای است که برای حفاظت و پایش وضعیت دائمی ماشین‌های حساس طراحی شده و استفاده طیف وسیعی از سنسورهای دائمی را ممکن کرده است.

به گفته علی‌اکبر وکیلی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان تواتر سپاهان، همه محصولات تولیدی در این شرکت وارداتی هستند و با قیمت بالایی به ایران وارد می‌شوند. اما تولیدات دانش‌بنیانی این محصولات تاثیر زیادی در کاهش ارزبری خواهد داشت.

این فعال دانش‌بنیانی درباره صادرات محصولاتشان، می‌گوید: یکی از اولویت‌های اصلی ما در شرکت، صادرات محصولات ایرانی به دیگر کشورها در چارچوب استانداردهای بین‌المللی است. اما این کار به سرمایه زیادی نیاز دارد که هنوز این سرمایه در شرکت تامین نشده است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

ورود شرکت‌های دانش بنیان به تولید محصولات کشاورزی

۳ خط تولید انبوه محصولات دانش بنیان در استان آذربایجان شرقی راه اندازی می‌شود

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم