فیلترها با تجهیزات ایران‌ساخت کیفیت‌سنجی می‌شود

فیلترها با تجهیزات ایران‌ساخت کیفیت‌سنجی می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 70035
در روزهای همه‌گیری کرونا، ماسک‌ها به نخستین و اصلی‌ترین خط دفاعی شیوع ویروس بدل شده‌اند. کیفیت مواد اولیه و فناوری ساخت این ماسک‌ها در اثرمندی و کارآمدی تأثیری اجتناب‌ناپذیر دارد و از همین رو، یک شرکت فناور، ضمن تولید تجهیزات ایران‌ساخت تست، کیفیت و کارآمدی محصولات فیلتراسیون تولیدی را سنجش می‌کند.

خدیجه براتی مدیرعامل شرکت پارس آزمون راهبرد صنعت با اشاره به تولید ایران‌ساخت تجهیزات تست و سنجش کیفیت فرآورده‌های صنعت فیلتراسیون گفت: علاوه بر تولید تجهیزات ساخت و سنجش محصولات فیلتراسیون، خدمات تست فیلترها از فیلترهای خودرو گرفته تا ماسک‌های نانوفیلتر را به مخاطبان ارائه می‌دهیم.

این فعال فناور، انجام خدمات کیفیت‌سنجی با تجهیزات پیشرفته را یکی از توانمندی‌های پارس آزمون راهبرد صنعت به عنوان یک شرکت آزمایشگاهی عنوان کرد و گفت: تست فیلترهای آب، فیلتر هوای خودروهای سبک و سنگین و فیلترهای صنعتی که در صنایع مادر کاربرد فراوانی دارند، توسط فعالان متخصص این شرکت انجام می‌شود.

وی با اشاره تست انواع مدیاهای به کار رفته در فیلترها یک بخش تخصصی دیگر از فعالیت‌های پارس آزمون راهبرد صنعت گفت:  از مرحله آغاز ساخت یک فیلتر را سنجش و آزمون محصول نهایی در این شرکت انجام می‌شود. مدیاها مواد ساخت الیاف فیلترها هستند که کیفیت و ماده اولیه در کارایی محصول نهایی نقشی مهم دارد.

 

براتی با بیان این‌که این شرکت فناور به عنوان یکی از نخستین مجموعه‌های خصوصی و مستقل زمینه را برای ارائه خدمت، محصولات و آزمون‌های تخصصی این حوزه فراهم کرده است، ادامه داد: بالغ بر 70 درصد دستگاه‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز، توسط فعالان فناور این شرکت بومی‌سازی شده است.

وی افزود: تولید بومی این دستگاه‌ها بخش قابل توجهی از نیازهای کشور به تجهیزات پیشرفته و فناور که تا پیش از این در اختیار تعداد اندکی از برندهای اروپایی یا امریکایی بود، برطرف ساخت. از آلمان، آمریکا تا کشورهای اروپایشرقی اکنون

براتی با اشاره به ارائه خدمات پارس آزمون راهبرد صنعت به صنایع نفت، گاز، سازندگان مدیای فیلترها و شرکت‌های دانش‌بنیان سازنده نانوماسک‌ها بیان کرد: با فعالیت این شرکت فناور، زمینه برای اشتغال 10 نیروی انسانی که دانش‌آموخته تخصص‌های مرتبط در ای حوزه هستند، فراهم شده است.

این فعال فناور، رفع نیازهای فناور تحریمی را یکی از محورهای فعالیت این شرکت عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط ویژه و سایه گستردن تحریم‌ها که امکان واردات مواد اولیه مورد نیاز صنایع داخلی میسر نیست، تلاش می‌کنیم تا با جایگزین‌سازی این محصولات و فرآورده‌ها با نمونه‌های مشابه خارجی یا بومی‌سازی مواد، کشور را در مسیر تأمین نیازها و گذار از تحریم‌ها همراهی کنیم.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
تجهیزات با کیفیت «ایران‌ساخت» به سنجش پلیمرها کمک می‌کند
تجهیزات با کیفیت «ایران‌ساخت» به سنجش پلیمرها کمک می‌کند
99/06/16 - 13:00
فیلترهای ایران‌ساخت جداسازی می‌کنند
فیلترهای ایران‌ساخت جداسازی می‌کنند
98/05/30 - 15:34
بیشتر بخوانیم