مشکلات مرتبط با سلامت و بهداشت در هر منطقه اعلام می‌شود
با استفاده از یک برنامه تلفن همراه؛

مشکلات مرتبط با سلامت و بهداشت در هر منطقه اعلام می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 31646
با توجه به آلودگی هوا در فصل زمستان همواره نگرانی در مورد احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف افزایش می‌یابد، محققان در بخش فناوری‌های مرتبط با الکترونیک موفق به عرضه یک برنامه تلفن همراه شدند

 

با توجه به آلودگی هوا در فصل زمستان همواره نگرانی در مورد احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف افزایش می‌یابد، محققان در بخش فناوری‌های مرتبط با الکترونیک موفق به عرضه یک برنامه تلفن همراه شدند، که این نرم‌افزار کاربردی قادر است انسان را از مشکلات مربوط به‌سلامت و بهداشت هر منطقه آگاه سازد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برنامه کاربردی در تلفت همراه "دکترها"  Doctors Report به کاربران امکان می‌دهد تا به‌سادگی از بیماری‌های شایع در منطقه نزدیک به خود مطلع شوند.این برنامه که هم با آیفون و هم با گوشی‌های اندرویدی سازگاری دارد، بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر اطلاعاتی در مورد شایع‌ترین بیماری‌های محیط اطراف به وی ارائه می‌دهد.
بر اساس این گزارش، با راه اندازی این نرم افزار، در حال حاضر اطلاعات مربوط به پانزده بیماری شایع در فصل زمستان همچون آنفولانزا، برونشیت، گلودرد، سرماخوردگی و همین‌طور برخی خطرات متداول برای افراد به این نرم‌افزار اضافه‌شده و قرار است این اطلاعات در آینده گسترش یابند.
اطلاعات این برنامه با همکاری مؤسسات درمانی و بیمارستان‌ها و همین‌طور پزشکان داوطلب افزایش‌یافته و به‌روز می‌شود. پس از بارگذاری این برنامه و اجرای آن فهرستی از متداول‌ترین بیماری‌های منطقه زندگی فرد برای وی نمایش داده می‌شود و داده‌های یادشده بر روی یک نقشه جغرافیایی نیز در دسترس هستند.
همچنین شدت و ضعف خطر ابتلا به یک بیماری با استفاده از رنگ‌های مختلف نمایش داده می‌شود که رنگ بنفش به معنای شیوع بالا و رنگ زرد به معنای شیوع پایین است.
همچنین روند تاریخی افزایش و کاهش شیوع بیماری‌های مختلف نیز از طریق نمودارهای متفاوتی در بازه‌های زمانی چندماهه قابل‌مشاهده خواهد بود.
بر اساس این گزارش، ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، در راستای پیشرفت و توسعه در مسیر فناوری‌های مرتبط در این بخش در معاونت علمی مشغول به کار است.

پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم