معرفی نیاز صنعتگران به فناوران؛ شیوه‌های نوین به یاری افزایش بازده تولید میگو می‌آید

معرفی نیاز صنعتگران به فناوران؛ شیوه‌های نوین به یاری افزایش بازده تولید میگو می‌آید


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 79202
رویداد ارائه فناوری‌های صنعت میگو از سلسله رویدادهای «تاب‌آوری و رقابت‌پذیری زنجیره ارزش» است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 23 آذرماه سال 1400 برگزار می‌شود.

مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به برگزاری  سلسله رویدادهای تاب‌آوری و رقابت‌پذیری زنجیره ارزش کرده است تا با این کار توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و فعالان و صاحبان ایده در حوزه‌های مختلف فناورانه و صنعتی را شناسایی و به بازار و صنعت متصل کند.

رویداد ارائه فناوری های صنعت میگو با هدف معرفی فناوران به صنعتگران فعال در زنجیره ارزش میگو و ارائه پاسخ های فناورانه به نیازهای مطرح شده از سمت صنعت طراحی شده است. در این رویداد مجازی قرار است، زمینه برای برقراری ارتباط میان نخبگان، فناوران، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان‌های صنعتی که دارای چالش‌های فناوری در این حوزه هستند، فراهم شود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش از برگزاری این رویداد به سراغ صنعتگران و فناوران رفته است تا نیازها و توانمندی‌ها را شناسایی کند و تسهیل گر این ارتباط دو سویه شود. در این پژوهش‌ها و تحقیقات مشخص شد که زنجیره ارزش میگو در زمینه تامین مولد، خوراک میگو، مزرعه‌داری هوشمند، طراحی ماشین‌آلات بسته بندی و تجهیزات در تکثیر و پرورش و فرآوری و همچنین بکارگیری هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندها در این زنجیره ارزش با چالش‌های جدی مواجه است.

 

محورهای رویداد

از جمله محورهای رویداد ارائه فناوری‌های صنعت میگو می توان به «شیوه های نوین تکثیر و پرورش میگو و افزایش بازده تولید»، افزایش بهره وری تغذیه و خوراک مناسب میگو با استفاده از فناوری های پیشرفته»، هوشمند سازی زنجیره ارزش میگو»، «هوشمندسازی زنجیره تامین میگو»، «تجهیزات و ماشین آلات»، «بسته بندی هوشمند با قدرت ماندگاری بالا»، «راه‌کارهای توزیع سریع و بهینه»، «فرآوری میگو و تولید محصولات جدید» و «برند سازی و صادرات میگو رویکردها» اشاره کرد.

همچنین در این رویداد قرار است شرایط برای «پاسخ گویی به چالش‌های فناورانه صنعتگران فعال در زنجیره ارزش میگو»، «ارتقای بهره‌گیری از تخصص نخبگان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی»، «حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان»، «به‌ هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری در زنجیره ارزش میگو»، «فضایی برای برگزاری جلسات مذاکرات رودررو پس از ارائه نیازها با صنایع مرتبط» تسهیل شود.

 

صنایع مرتبطی چون «صنایع تولید، تکثیر و پرورش میگو»، «صنایع تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات»، «صنایع تولید خوراک میگو»، «صنایع و مراکز فرآوری، عمل آوری و صنایع وابسته»، «صنایع حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، «صنایع غذایی و تولید کننده محصولات خوراکی»، «صنایع تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی» و «صنایع تولید کننده محصولات بیولوژیکی (واکسن، پروبیوتیک ها و مکمل‌ها)».

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی https://daneshbonyan.isti.ir/ مراجعه کنند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
تولید میگو را فناوری‌های مدرن در کشور رونق می‌دهد؛ بروز بیماری‌ها کاهش می‌یابد
تولید میگو را فناوری‌های مدرن در کشور رونق می‌دهد؛ بروز بیماری‌ها کاهش می‌یابد
00/04/21 - 08:49
تلاشی دانش‌بنيان؛ شیوه‌های نوین به یاری رمزنگاری ایمن آمد
تلاشی دانش‌بنيان؛ شیوه‌های نوین به یاری رمزنگاری ایمن آمد
99/06/11 - 11:03
تعامل میان ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران در استخراج سنگ ارتقاء می‌یابد
تعامل میان ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران در استخراج سنگ ارتقاء می‌یابد
98/02/23 - 07:03
بیشتر بخوانیم