میزان استقبال از محصولات تولید داخل ارزیابی دقیق آینده بازار دانش‌بنیان است
مدیرعامل یک شرکت فعال در حوزه نانو:

میزان استقبال از محصولات تولید داخل ارزیابی دقیق آینده بازار دانش‌بنیان است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 41572
مدیرعامل یک شرکت فعال در حوزه نانو معتقد است میزان استقبال از نمایشگاه‌های تخصصی مانند محصولات دانش بیان می‌تواند ارزیابی دقیقی از آینده بازار این محصولات در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد. مزیت این نمایشگاه‌ها تخمین بازار آینده و بررسی بازار است.

 
مدیرعامل یک شرکت فعال در حوزه نانو معتقد است میزان استقبال از نمایشگاه‌های تخصصی مانند محصولات دانش بیان می‌تواند ارزیابی دقیقی از آینده بازار این محصولات در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد. مزیت این نمایشگاه‌ها تخمین بازار آینده و بررسی بازار است.


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیر بهتاش مدیر عامل یک شرکت فعال در حوزه نانو گفت: فعالیت اصلی این شرکت بر طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی از قبیل سیستم‌های لیتوگرافی و پوشش دهی دورانی موردنیاز آزمایشگاه‌های نیمه‌هادی، نانوفناوری متمرکز است.


وی توضیح داد: 4 محصول شرکت سامانه تجهیز دانش شامل دستگاه لایه نشانی اسپاترینگ مغناطیسی، دستگاه لایه نشانی دورانی، دستگاه لیتوگرافی تماسی ماورا بنفش، دستگاه لیتوگرافی نوری موفق به اخذ گواهی نانومقیاس شده‌اند. کاربرد دستگاه لیتوگرافی، قابلیت ایجاد الگوهای نانویی و همچنین ساختارهای نانو با کیفیت و دقت ابعادی مناسب است.


بهتاش افزود: برای دست‌یابی به ابعاد کوچک‌تر و دقت ابعادی بالاتر، لیتوگرافی پروب روبشی، لیتوگرافی اشعه ایکس و لیتوگرافی پرتو الکترونی روش‌های مناسبی است.
به گفته وی این شرکت علاوه بر گواهی نانومقیاس تاکنون برای سه محصول خود مجوز CE سیستم مدیریت کیفیت و انطباق محصول با استانداردهای اتحادیه اروپا را نیز اخذ کرده است و در حال مذاکره برای صادرات محصول است.


مدیرعامل شرکت سامانه تجهیز دانش، تأثیر حضور نمایشگاهی محصولات دانش‌بنیان را در آشنایی با توانمندی‌های داخل مثبت دانست و گفت: ما هر ساله در دو نمایشگاه فناوری نانو و نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی به‌صورت مداوم شرکت کردیم.
به گفته وی مزیت این نمایشگاه‌ها این است که متقاضیان مراکز پژوهشی و آزمایشگاهی در نمایشگاه نانو با فناوری و دستاورد شرکت آشنا شده و در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل نسبت به خرید آن محصول اقدام می‌کنند. بر همین اساس حضور در این دو نمایشگاه بخشی از استراتژی‌های فروش در شرکت است.


این مدیرعامل شرکت، در راستای اصلی‌ترین مزایای برگزار نمایشگاه تخصصی گفت: نمایشگاه برای تولیدکنندگان و متقاضیان به یک اندازه دستاوردهای مثبت و مفید به همراه دارد. از طرفی خریداران می‌توانند از طریق یارانه‌های مصرفی و تخفیف‌های نمایشگاهی محصول موردنیاز خود را ارزان‌تر از قیمت بازار خرید کنند.


وی افزود: در مقابل تولیدکنندگان نیز علاوه بر فروش محصول می‌توانند بر اساس پیش‌فاکتورهای صادرشده، بازار حال و آینده خود را ارزیابی کنند. با وجود اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت 15 درصد از متقاضیان نمایشگاهی به قرارداد نهایی می‌رسند می‌توان میزان نیاز بازار به تجهیزات آزمایشگاهی را به‌صورت کلی تخمین زد.


بهتاش در آخر خاطرنشان کرد: بر اساس معیارهای نمایشگاهی حجم فروش ما از ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل 10 درصد فاکتورهای صادرشده یعنی 300 میلیون تومان خواهد بود.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم