نخستین آیین اعطای نشان جهانی خادم المصطفی(ص) برگزار می­ شود
دبیر شورای سیاست­گذاری جایزه مصطفی(ص):

نخستین آیین اعطای نشان جهانی خادم المصطفی(ص) برگزار می­ شود


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 14241
دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) گفت: نخستین آیین اعطای نشان جهانی خادم المصطفی(ص) با حضور شخصیت های برجسته علمی کشور و با هدف اعطای این نشان به واقفین برجسته علمی و فناوری صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) برگزار می شود.

دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) گفت: نخستین آیین اعطای نشان جهانی خادم المصطفی(ص) با حضور شخصیت های برجسته علمی کشور و با هدف اعطای این نشان به واقفین برجسته علمی و فناوری صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) برگزار می شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی صفاری نیا، دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص)  بیان کرد: بیش از 237 نفر از شخصیت های برجسته علمی و مدیریتی جهان اسلام و 22 شرکت حقوقی فناور، همزمان با آغاز فعالیت صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) به عضویت این صندوق در آمدند.

وی ادامه داد: صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) از تاریخ 15 آذرماه 94 مجوز تاسیس و فعالیت خود را دریافت کرده است و تا به حال بیش از 70 میلیارد ریال جذب سرمایه کرده است که جوایز نخستین دوره جایزه مصطفی(ص) از محل منابع این صندوق به برگزیدگان اهدا شده است.

دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) افزود: نخستین آیین اعطای نشان جهانی خادم المصطفی(ص) در ششم اردیبهشت ماه 95 با حضور بیش از 200 نفر از شخصیت های برجسته علمی کشور و شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهران برگزار می شود و در این مراسم از 22 مجموعه حقوقی از خیرین و واقفین جایزه مصطفی(ص) تجلیل خواهد شد.

تبديل شدن صندوق به بزرگترین صندوق مالی در توسعه علم و فناوری جهان اسلام

دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) در ادامه گفت: صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) به جهت تامین هزینه های جایزه مصطفی(ص) و همچنین حمایت مالی از توسعه علم و فناوری در جهان اسلام؛ بویژه در حوزه های مرتبط با این جایزه در قالب حمایت های پژوهشی و تحقیقاتی و تسهیلات مالی جهت تجاری سازی طرح های فناور با دریافت مجوز رسمي از سازمان بورس و اوراق بهادار آغاز به کار کرده است.

وی افزود: صندوق قصد دارد به برکت نام پیامبر مکرم اسلام(ص) و در راستاي به خدمت گرفتن علم و فناوری در جهت رفاه، امنیت و سلامت بشریت؛ با شعار هر مسلمان یک سهم براي توسعه فناوري در جهان، با بهره‌گيري از منابع مالی آحاد جامعه اعم از اشخاص حقيقي و حقوقي و با جذب حمايت‌هاي مادي و معنوي واقفان و خيران، در جهت توسعه علم و فناوري در جهان اسلام گام‌هايي موثر بردارد.

صفاری نیا تاکید کرد: چشم‌انداز صندوق تبديل شدن به بزرگترین صندوق مالی در توسعه علمی و فناوری جهان اسلام است.

مشارکت شخصیت های برجسته جهان اسلام در صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص)

رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی خاطر نشان کرد: گروه های برجسته ای از اعضای فرهنگستان علوم، فرهنگستان علوم پزشکی، گروه مهندسی فرهنگستان علوم، شخصیت های برجسته علوم اسلامی و حوزوی، اساتید بزرگ حوزه های علوم پایه و علوم مهندسی، شخصیت های برجسته حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و شخصیت های برجسته علمی و مدیریتی سایر کشورهای اسلامی نیز در جلسات گوناگونی به جمع واقفین علمی صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) پیوستند.

صفاری نیا ادامه داد: همچنین پس از شروع پذیره نویسی صندوق طی برگزاری ضیافت هایی در بین چهره های ماندگار ایران، نخبگان و فرهیختگان، شرکت های حوزه سلامت و شرکت کنندگان در نخستین دوره مراسم اعطای جایزه مصطفی(ص)، شخصیت های برجسته ای از مدیران و دانشمندان بزرگ جهان اسلام به جمع واقفین صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) پیوستند.

جایزه مصطفی(ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یک بار به دانشمندان برتر جهان اسلام در حوزه های علوم و فناوری نانو، علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات، علوم و فناوری زیستی و پزشکی و طرح برتر در دیگر رشته ها اعطا می‌شود.

براساس سند اجرایی جایزه پیامبر اعظم، دکتر سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رییس شورای سیاست‌گذاری این جایزه است.

نخستین دوره جایزه مصطفی(ص) با معرفی برترین های  خود، دی ماه سال گذشته در تهران برگزار شد.

پایان پیام/29

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم