نرخ رشد سالانه بازار لیزر  6 درصد پیش‌بینی‌شده است
مروری بر نرخ رشد سالانه بازار؛

نرخ رشد سالانه بازار لیزر 6 درصد پیش‌بینی‌شده است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 27603
بر اساس تحقیقات موسسه گزارش بازار" technovio" ، در بازه مهروموم‌های 2016 تا 2021 ،نرخ رشد سالانه بازار لیزر 6% خواهد بود.



بر اساس تحقیقات موسسه گزارش بازار" technovio" ، در بازه مهروموم‌های 2016 تا 2021 ،نرخ رشد سالانه  بازار لیزر  6% خواهد بود.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حالیکه تولید کنندگان لیزر از رشد چند درصدی فروش محصولات خود در بازار در سال های اخیر خوشحال هستند، اما دلایل بیشتری برای خوشحالی وجود داردٰ به راستی لیزر زندگی روزمره ما رو احاطه کرده است و سرانجام خود را در جهان و سیاست نشان خواهد داد طبق گزارش بیزنس وایر لندن بر اساس تحقیقات  Technovio  ،موسسه گزارش بازار ، در بازه سالهای 2016 تا 2021 ،نرخ رشد سالانه  بازار لیزر  6% خواهد بود.


بیشترین سهم بازار از آن لیزرهای CO₂ است
لیزرهایی که نسبت به توان قابل‌ارائه، ارزان‌قیمت هستند و همچنین کیفیت پرتو مطلوبی دارند. این لیزرها طیف گسترده‌ای از توان‌های خروجی متوسط را شامل می‌شوند که باعث می‌شود برای  کاربردهایی مانند برش، جوشکاری فلز و علامت‌گذاری مناسب باشند. جذب بالای اشعه مادون‌قرمز آن‌ها توسط موادی مانند پارچه، سرامیک، شیشه، اکسید، کاغذ، پلاستیک و سنگ، آن‌ها را برای علامت‌گذاری یا ثبت تاریخ تولید و انقضا و شماره زنجیره روی محصولات ، کاربردی می‌سازد.


بیشترین رشد متعلق به بازار لیزرهای فیبر است
این لیزرها قادر به تولید توان‌های بسیار بالا و صد برابر لیزرهای CO₂ هستند.بیشترین پیشرفت‌های فناوری لیزر امروز در خوزه لیزر فیبر اتفاق می‌افتد و به توسعه لیزرهای فیبری  می‌انجامد. این لیزرها قادر به برش فلز حتی باضخامتی بیش از 5 میلی‌متر  هستند و می‌توانند در برنامه‌های کاربردی مورداستفاده قرار گیرند که نیاز به یک پالس انرژی لیزر با قله بالا دارند، مانند جوشکاری، برش و حفاری. لیزرهای فیبری قابلیت کار در حالت  پیوسته رادارند. این پیشرفت در لیزر فیبر، سهم بازار لیزرهای فیبر را در دوره پیش‌بینی‌شده افزایش خواهد داد.


قسمت مهمی از بازار لیزر نیز در اختیار لیزرهای حالت‌جامد  است
لیزرهایی با طول عمر بالا که طبق گزارش‌ها بیشترین تقاضا را در  پزشکی  و جراحی‌ها خواهد داشت.علاوه بر این‌یکی از عوامل مؤثر در رشد بازار لیزر افزایش اتصالات شبکه  فیبر نوری است. انعطاف و مقاومت فیبر نوری استفاده از پرتو لیزر را از راه دور امکان‌پذیر می‌کند و برای استفاده خطوط نیروی زیرزمینی و هوایی ایده آل است. این ویژگی‌های فیبر نوری موجب به‌کارگیری وسیع آن در صنایعی مانند هوافضا و دفاع، معدن، نفت و گاز، مخابرات، حمل‌ونقل و آب و برق برای ساخت زیرساخت‌های شبکه ارتباطی می‌شود.
بر اساس این گزارش، ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی، با رویکرد شکل‌دهی به بازار لیزر، جهت‌دهی به سامانه‌ای از عرضه‌کنندگان و همچنین تأمین و تخصیص منابع و مشروعیت بخشی به فناوری لیزر فوتونیک و ساختارهای میکرونی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشغول به کار است.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم