نوآوری به حوزه اجتماعی و توان‌بخشی راه می‌یابد

نوآوری به حوزه اجتماعی و توان‌بخشی راه می‌یابد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 71747
مراکز نوآوری در حوزه اجتماعی و توان‌بخشی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه تهران توسعه می‌یابند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این مرکز نوآوری در دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران جانمایی شده و کار احداث آن  نیز در فضایی به مساحت تقریبی یک هزار و 500 متر آغاز شده است.

فاطمه حسینی در بازدید از پروژه احداث این مرکز نوآوری، با تاکید بر ضرورت تکمیل و بهره برداری طبق زمان‌بندی صورت گرفته ضمن رعایت همه موارد فنی و کیفی گفت: این مرکز نوآوری که برای توسعه زیست بوم در حوزه نوآوری اجتماعی ایجاد می شود، هدف بهبود کیفیت زندگی در زمینه توان‌بخشی و گسترش فناوری‌های این حوزه را دنبال می‌کند.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به حمایت از فعالان فناور حوزه توان‌بخش اشاره کرد و گفت: این مرکز که قرار است مطابق با برنامه زمانی به بهره‌برداری برسد، می تواند نقش موثری در زمینه توانبخشی و تبدیل آن به ارائه خدمت به جامعه و همچنین تولید ثروت ایفا کند.

حسینی با اشاره به آغاز فرآیند این مرکز نوآوری ادامه داد: مسئولان دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز ضمن استقبال از احداث این مرکز نوآوری اجتماعی، تاکید کردند که همه تلاش خود را برای تکمیل این پروژه مهم با رعایت زمانبندی و همچنین در نظرگرفتن مسائل فنی و کیفی به کار خواهند بست تا این فضا هرچه زودتر آماده بهره برداری شود.

 

زیست‌بومی برای توسعه نوآوری‌های اجتماعی و توان‌بخشی

در طراحی فضای داخلی این مرکز تخصصی نوآوری های اجتماعی و توانبخشی، باکس شرکت های دانش بنیان و دارای نبوغ و استارت آپ ها در زمینه توانبخشی، فضای کار اشتراکی، باکس شتاب‌دهنده‌ها، کافه علم برای رویدادها درنظر گرفته شده است.

یکی از اهداف احداث این مرکز که با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال پیگیری است، ایجاد فضایی برای انجام پژوهش های کاربردی، جلب همکاری مراکز دانشگاهی، دولت، بخش خصوصی و مراکز تحقیقاتی در زمینه توانبخشی برای شناسایی و خلق محصولات جدیدی است که قابلیت ارائه به بازار را داشته باشند.

تقویت اقتصاد دانش بنیان و فراهم کردن بستر مناسب برای توسعه فناوری توانبخشی در کشور ازجمله مهمترین اهداف احداث مرکز تخصصی نوآوری های اجتماعی و توانبخشی است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علاوه بر حمایت های مادی و معنوی برای احداث مرکز تخصصی نوآوری های اجتماعی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، حمایت از ایجاد سایر مرکز نوآوری اجتماعی ازجمله مرکز نوآوری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و بهزیستی را نیز آغاز کرده است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بسته‌ فناورانه؛ توانبخشی شناختی سالمندان ارتقاء می‌یابد
بسته‌ فناورانه؛ توانبخشی شناختی سالمندان ارتقاء می‌یابد
99/03/27 - 10:09
 کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات در حوزه خدمات بیمه و سلامت کشور توسعه می‌یابد
کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات در حوزه خدمات بیمه و سلامت کشور توسعه می‌یابد
97/04/26 - 02:45
نخستین سمپوزیوم بازتوانی شناختی برگزار می‌شود
نخستین سمپوزیوم بازتوانی شناختی برگزار می‌شود
97/03/20 - 11:00
بیشتر بخوانیم