پایش آنلاین اطلاعات در ایستگاه‌های گازی؛ تلاشی دانش‌بنیان بحران‌ها را کاهش داد

پایش آنلاین اطلاعات در ایستگاه‌های گازی؛ تلاشی دانش‌بنیان بحران‌ها را کاهش داد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 73002
شرکتی فناور برای کاهش بحران‌ها و پایش جریان گاز، سامانه رصد ایستگاه‌ها را طراحی کرد. این کار مصرف بهینه گاز را به دنبال دارد.

گروه فنی مهندسی کاوش اهرام یدک گاهنگان، کنسرسیومی از 3 شرکت فنی و مهندسی است. هدف از تشکیل این مثلث سه گانه، ایجاد ارزش افزوده در عرصه‌های گوناگون صنعت و تخصصی کردن فعالیت‌ها است. این مجموعه فناور با راه‌اندازی سامانه مانیتورینگ ایستگاه‌های گازی نقشی موثر در توسعه امنیت و پایش این مراکز ایفا کرده است.

راه‌اندازی این سامانه‌ها با هدف «پایش آنلاین اطلاعات ایستگاه‌های تقلیل فشار و کنترل میزان استفاده از این سوخت به‌ویژه در فصول سرد سال و زمان افزایش مصرف»، «پیشگیری از بحران‌های احتمالی» و همچنین «پایش استمرار جریان گاز» طراحی شده است. با اجرای این سامانه یک بانک اطلاعات مستقل و قابل اطمینان از داده‌های اندازه‌گیری شده در ایستگاه‌های گاز شکل می‌گیرد تا رفتار شبکه گازرسانی در شرایط مختلف مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

 به گفته حسین بابایی مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، با استفاده از سامانه مانیتورینگ ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز از راه دور، علاوه بر افزایش دقت و نظارت در اندازه‌گیری گاز طبیعی، مدیریتی دقیق‌تر بر نحوه توزیع و مصرف گاز طبیعی صورت می‌گیرد.

وی افزود: این سامانه‌ها منطبق با آخرین دستورالعمل‌های داخلی و خصوصیات ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز در استان‌های مختلف طراحی و اجرا شده است. با اجرای این پروژه‌ها در هزینه‌های ناشی از اندازه‌گیری نادرست گاز طبیعی و نیروی انسانی صرفه جویی می‌شود.

این فعال دانش‌بنیان ادامه داد: ایستگاه‌های کرمان، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قم، مازندران و ایلام به این سامانه مجهز شدند و این پروژه در برخی شهرها نیز در حال اجرا شدن است.

بابایی همچنین گفت: «ایمن‌سازی محیط کار و پیشگیری از بروز خطا، حادثه، آلودگی و تخریب محیط‌زیست» و «افزایش آگاهی و دانش کارکنان از طریق ارائه آموزش‌های لازم» از دیگر اهدافی است که برای این سامانه تعریف شده است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فناوری تولید تجهیزات آنالیز ارتعاشات توسعه یافت
فناوری تولید تجهیزات آنالیز ارتعاشات توسعه یافت
99/05/08 - 07:26
سامانه‌های پایش شعله ایرانی جایگزین نمونه آمریکایی شد
سامانه‌های پایش شعله ایرانی جایگزین نمونه آمریکایی شد
99/02/09 - 07:56
انواع میراگرها برای کنترل ارتعاشات سازه‌ها در کشور طراحی شد
انواع میراگرها برای کنترل ارتعاشات سازه‌ها در کشور طراحی شد
96/08/29 - 11:27
بیشتر بخوانیم