پروژه
با همکاری مشترک ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و سازمان UNDP""؛

پروژه " بهینه سازی انرژی و محیط‌‌ زیست در بخش ساختمان، اصلاح قوانین و تحول بازار" انجام می‌شود


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 20138
پروژه " بهینه سازی انرژی و محیط زیست در بخش ساختمان، اصلاح قوانین و تحول بازار" با همکاری مشترک سازمان تسهیلات محیط زیست (GEF)، برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP)، و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست)، شروع به کار خواهد کرد.

پروژه " بهینه سازی انرژی و محیط زیست در بخش ساختمان، اصلاح قوانین و تحول بازار" با همکاری مشترک سازمان تسهیلات محیط زیست (GEF)، برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP)، و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست)، شروع به کار خواهد کرد.

به گزارش مرکز روابط عموی و اطلاع رسانی معاونت علمی، در جلسه کمیته راهبری پروژه ملی "بهینه سازی انرژی و محیطزیست در بخش ساختمان، اصلاح قوانین و تحول بازار" با هدف افزایش کارایی انرژی ساختمان های مسکونی و تجاری-اداری که خود منجر به کاهش آلاینده های زیست محیطی خواهد شد، با همکاری مشترک سازمان تسهیلات محیط زیست (GEF)، برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP)، و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست) از ابتدای سال 2017 میلادی شروع به کار خواهد کرد. 
یدالله سبوحی در این جلسه گفت: بررسی و بازبینی اسناد سیاسی، قوانین و استانداردهای کارایی انرژی و محیطزیست در کنار برچسب انرژی ساختمان با هدف طراحی برنامه راهبردی و عملیاتی بین بخشی و اجرای آن از مهمترین رویکردهای اصلی این پروژه به منظور رسیدن به چشم انداز اشاره شده است.
وی در ادامه افزود: دستیابی به افزایش کارایی انرژی ساختمان های مسکونی و تجاری – اداری به منظور کاهش آلاینده های زیست محیطی تصمیم به اجرایی سازی این پروژه با همکاری مشترک سازمان تسهیلات محیط زیست (GEF) و برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP)، کرده ایم.
دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی با بیان اینکه اجرای پروژه های پایلوت کارایی انرژی و محیط زیست در ساختمان های نمونه و اجرای فرایند ارزیابی و صحه-سنجی در دست کار است بیان کرد: ایجاد تحول ساختار بازار انرژی در بخش ساختمان با آموزش حرفه ای تمام ذینفعان، زنجیره ارزش کارایی انرژی و محیطزیست در کنار تهیه مشوق ها و جریمه ها در جهت توسعه طرح های پیشنهادی فرایند تامین مالی همسو خواهد شد.
مجری ملی این پروژه، بر ضرورت بهینه سازی انرژی در ساختمان و ظرفیت سازی توسعه فعالیت شرکت های خدمات انرژی و دانش بنیان تاکید کرد و گفت:  بررسی و بازبینی اسناد سیاستی، قوانین و استانداردهای کارایی انرژی و محیط زیست در کنار برچسب انرژی ساختمان با هدف طراحی برنامه راهبردی، عملیاتی بین بخشی و اجرای آن، اجرای پروژه های پایلوت کارایی انرژی و محیط زیست در ساختمان های نمونه و اجرای فرایند ارزیابی و صحه سنجی، و ظرفیت سازی برای فعالیتهای شرکت های خدمات انرژی، همچنین ایجاد تحول ساختار بازار انرژی در بخش ساختمان با هدف راه اندازی بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست از موارد مهمی است که به منظور کاهش آلاینده های زیست محیطی که به آن پرداخته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، برای نظارت بر اجرای پروژه، کمیته راهبری متشکل از کلیه ذینفعان در رابطه با موضوع بهینه سازی انرژی در ساختمان اولین جلسه این کمیته در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور مدیران، معاونین و نمایندگان دستگاه-های اجرایی مربوطه برگزار شد.
که در آن ضمن معرفی طرح، اعضای تیم مدیریت پروژه و برنامه کار کمیته راهبرینیز معرفی شدند و اعضا کمیته راهبری نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص رئوس کلی پروژه بیان کردند.
در پایان مقرر شد پس از ارزیابی پیش نویس اولیه پروژه توسط اعضا کمیته، کارگاه آغازین پروژه به منظور تصویب سند در بهمن ماه سال 95 برگزار خواهد شد.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم