پنجمین دوره نمایشگاه «ساخت ایران» در بازارسازی شرکت‌ها موفق عمل کرده است
شیخ زین‌الدین؛

پنجمین دوره نمایشگاه «ساخت ایران» در بازارسازی شرکت‌ها موفق عمل کرده است


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 23216
رییس پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: نمایشگاه ساخت ایران با تلاش برای بازارسازی به عنوان مهم‌ترین چالش شرکت‌های دانش‌بینان علاوه بر تجاری‌سازی، رشد و رونق این شرکت‌ها را رقم بزند که استقبال درخور توجه مخاطبان از پنجمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی همچون دوره‌های پیشین ، نشان داد این نمایشگاه در این امر موفق بوده است.



رییس پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: نمایشگاه ساخت ایران با تلاش برای بازارسازی به عنوان مهم‌ترین چالش شرکت‌های دانش‌بینان علاوه بر  تجاری‌سازی، رشد و رونق این شرکت‌ها را رقم بزند که استقبال درخور توجه مخاطبان از پنجمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی همچون دوره‌های پیشین ، نشان داد این نمایشگاه در این امر موفق بوده است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری؛ محمود شیخ زین‌الدین رییس پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی، با بیان این‌که دوام و رونق کسب و کار شرکت‌های دانش‌بنیان در گروی وجود بازار برای تولیدات و خدمات این شرکت‌هاست، اظهار کرد: نمایشگاه ساخت ایران با تلاش برای بازارسازی به عنوان مهم‌ترین چالش شرکت‌های دانش‌بینان علاوه بر  تجاری‌سازی، رشد و رونق این شرکت‌ها را رقم بزند که استقبال درخور توجه مخاطبان از پنجمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی همچون دوره‌های پیشین ، نشان داد این نمایشگاه در این امر موفق بوده است.
این نمایشگاه، ضمن ایجاد شغل موجب ثبیت مشاغل متعددی در این حوزه شده است و با به فروش320 میلیاردی خود طی  چهار سال گذشته، ضمن آن‌که اثبات کرد به عنوان محلی فراتر از نمایش صرف کالاها و خدمات این حوزه، محلی برای رونق خرید و فروش بوده است، زمینه‌ساز ایجاد 6هزار شغل جدید یا 15000 شغل موجود بوده است.
شیخ زین‌الدین با اشاره به ادامه روند حمایت از خرید محصولات در قالب تسهیلات یارانه از سوی معاونت علمی و فناوری گفت: تمام دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارتخانه‌های دولتی و سازمان‌های دولتی و همچنین آموزش و پرورش و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی بر اساس سطح بندی دستگاه‌ها است. 
رییس پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، ایجاد و تثبیت اشتغال را از ویژگی‌های این نمایشگاه دانست و گفت: این نمایشگاه، ضمن ایجاد شغل موجب تثبیت مشاغل متعددی در این حوزه شده است و با فروش320 میلیاردی خود طی  3 سال گذشته، ضمن آن‌که اثبات کرد به عنوان محلی فراتر از نمایش صرف کالاها و خدمات این حوزه، محلی برای رونق خرید و فروش بوده است .
شیخ زین‌الدین با بیان این‌که بیش از 515 شرکت در پنجمین دوره ثبت نام کردند، افزود: این در حالی است‌که در دوره چهارم بالغ بر 447 شرکت ثبت نام کرده بودند و همچنین بیش از 394 شرکت تایید فنی شدند که نسبت به 360 شرکت در دوره پیشین خود، رشدی 8درصدی را نشان می‌دهد.
معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی، با اشاره به حضور بیش از 370 شرکت فناور در پنجمین نمایشگاه ساخت ایران گفت: در حالی‌که در چهارمین دوره این نمایشگاه 10500 محصول ثبت نام شدند، در این دوره بیش از 11052 محصول  ثبت نام شد که در نهایت بیش از 9945 محصول مورد تایید فنی قرار گرفتند.
وی افزود: این در حالی است که در نخستین دوره نمایشگاه  شاخت ایران، 120 شرکت با 1420 محصول حضور داشتند.
شیخ زین‌الدین بیان کرد: رشد 13 درصدی محصولات دوره پنجم نسبت به دوره چهارم، روند صعودی محصولات حاضر در عرضه رقابت محصولات و تجهیزات آزمایشگاهی را نشان داد، به طوری که در محموع 5 دوره برگزاری بیش از 14 هزار محصول به مخاطبان معرفی شده است.
رییس پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، به صدور بیش از دو هزار و400 میلیارد تومان پیش‌فاکتور برای خریداران محصولات ارائه شده در پنجمین دوره این نمایشگاه اشاره کرد .
شیخ زین‌الدین، گفت: این میزان استقبال از محصولات نمایشگاه نمایان‌گر بازاری با ظرفیت حداقل 1000 میلیارد تومانی است، به‌طوری‌که سال گذشته میزان 105 میلیارد تومان قطعی شد که علی‌رغم شرایط مالی دانشگاه‌ها در سال گذشته، امیدوارکننده بوده است.

بر اساس این گزارش، پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، با حضور بیش از 9600 محصول از 370 شرکت دانش‌بنیان کشورمان 4 تا 7 اردیبهشت‌ماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و مورد استقبال مخاطبان تخصصی این نمایشگاه قرار گرفت.

پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم