پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی برگزار می‌شود
با حمایت ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی؛

پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی برگزار می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 14845
پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 29 و 30 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 29 و 30 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیمان صالحی دبیر کمیته علمی پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی درباره برگزاری «پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی» اظهار کرد: این رویداد توسط شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی و با همکاری سازمان‌ها و مؤسسات مرتبط از جمله ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در روزهای 29 و 30 اردیبهشت‌ماه 1395 در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  برگزار می‌شود.

به گفته وی، محورهای اصلی این کنگره عبارتند ازعلوم پایه؛ کشاورزی و منابع طبیعی؛ داروسازی، پزشکی، طب سنتی و دامپزشکی، صنعت و اقتصاد.

 
رئیس مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به چهار دوره برگزاری این جشنواره که توسط شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی برگزارشده بود گفت: دوره‌های پیشین به ترتیب در کیش، دانشگاه شهید بهشتی تهران، دانشگاه فردوسی مشهد، سالن همایش‌های رازی تهران برگزار شده‌اند و دوره پنجم نیز در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این کنگره 950 مقاله دریافت کردیم که 220 مقاله مورد تایید قرار نگرفت. بیش از 700 مقاله به صورت پوستر و 25 مقاله به صورت سخنرانی در پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی ارائه خواهد شد.

صالحی همچنین به برگزاری یک نمایشگاه جانبی با حضور 20 شرکت تولیدکننده عرصه گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و فراورده‌های طبیعی اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، در نظر داریم مانند دوره‌های گذشته در بخش ویژه صنعت و اقتصاد چهار شرکت بزرگ فعال در این حوزه، دستاوردهای علمی و محصولات تولیدی دانش بنیان تازه خود معرفی کنند.

وی افزود : با ارائه این بخش می‌توان گفت که پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی نه تنها علمی است، بلکه در تجاری‌سازی و حوزه دانش‌بنیان نیز مثمر ثمر خواهد بود.

دبیر کمیته علمی پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی در آخر به ارائه جوایزی  به 10 پوستر برتر برگزیده و تجلیل از سخنرانان این کنگره اشاره کرد.

 


اعضا کمیته‌های این کنگره را اساتید دانشگاه، اعضا شورای ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و نمایندگانی از سازمان‌های مرتبط تشکیل می‌دهند.

«پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی» 29 و 30 اردیبهشت‌ماه 1395 با حمایت ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  برگزار می‌شود.

پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم