کارگروه توسعه زیست‌بوم شناختی تشکیل شد تا پژوهش به بازار برسد

کارگروه توسعه زیست‌بوم شناختی تشکیل شد تا پژوهش به بازار برسد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 79926
این کارگروه با رویکرد تجاری‌سازی و رشد محصولات حوزه شناختی برای ورود به بازار مصرف، ایجاد و فعال شده است.

با هدف کمک به راهیابی نتایج و دستاوردهای حاصل از اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی به بازار کسب و کار و تجاری‌سازی محصولات و ابزارهای حوزه علوم شناختی، کارگروه توسعه زیست‌بوم شناختی در این ستاد تشکیل شد.

سیدمحمد مهدوی مسئول توسعه زیست‌بوم فناوری و خدمات شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی گفت: با تشکیل و فعالیت این کارگروه، تلاش می‌شود تا نتایج و دستاوردهای حاصل از اجرای صدها طرح پژوهشی و تحقیقاتی محققان، اساتید، پژوهشگران و مراکز علمی و تخصصی تحت حمایت این ستاد، در راستای تبدیل علم به ثروت، تجاری‌سازی شده و وارد بازار خدمات و مصرف شوند.

 

همکاری با نهادها

این کارگروه هم‌چنین می‌کوشد با همکاری سایر بازیگران این عرصه از جمله صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری، ابزارهای تامین مالی مناسب اعم از انواع سرمایه‌گذاری و سایر ابزارهای مالی را به صاحبان دستاوردهای اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی معرفی تا محصولات، تجهیزات و ابزارها و آزمون‌ها در حوزه شناختی با نظارت این ستاد وارد بازار شوند.

از دلایل تشکیل و فعالیت این کارگروه می‌توان به رشد نسبی محصولات حوزه شناختی برای ورود به بازار مصرف و خدمات اشاره کرد. این کارگروه همچنین مشاوره‌های کسب و کار و جذب سرمایه‌گذار، تهیه طرح‌های توجیهی، راهنمایی برای استفاده بهینه از تسهیلات نهادها و مراکز و تمامی راهکارهای کمک به تسهیل ورود به بازار را در اختیار صاحبان دستاوردهای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی تحت حمایت این ستاد قرار می‌دهد.

برای تحقق اهداف کارگروه توسعه زیست‌بوم شناختی، با شرکت‌های معتبر کارگزاری در حوزه تجاری‌سازی و کسب و کار همکاری خواهد شد.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#17

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
سیستم ایمپلنت مغزی در کشور طراحی می‌شود
سیستم ایمپلنت مغزی در کشور طراحی می‌شود
96/03/27 - 09:44
تشکیل کارگروه ویژه حمایت از تجهیزات پزشکی شناختی در کشور
تشکیل کارگروه ویژه حمایت از تجهیزات پزشکی شناختی در کشور
96/03/24 - 13:18
ایمپلنت مغزی چیست/ فعالیت‌های این حوزه جهت‌دهی می‌شوند
ایمپلنت مغزی چیست/ فعالیت‌های این حوزه جهت‌دهی می‌شوند
94/11/05 - 10:36
بیشتر بخوانیم