کاهش افشای اطلاعات؛ امنیت در فضای مجازی تضمین شد و بازار آن در اختیار متخصصان داخلی قرار گرفت

کاهش افشای اطلاعات؛ امنیت در فضای مجازی تضمین شد و بازار آن در اختیار متخصصان داخلی قرار گرفت


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 73467
شرکتی دانش‌بنیان با هدف تامین امنیت اطلاعات، ارتباطات و تبادلات الکترونیکی نرم‌افزارهایی طراحی کرده است تا افشای اطلاعات کاهش یابد.

شرکت فناوران هویت الکترونیکی امن (هویتا) 13 سالی است که در حوزه طراحی و توسعه محصولات، خدمات و راه‌کارهای نوین احراز هویت الکترونیکی، امضای دیجیتال و رمزنگاری فعالیت می‌کند.

این شرکت، سخت‌افزارهایی برای نگهداری کلید خصوصی که دسترسی به دارایی‌های موجود در کیف پول را امکانپذیر می کند مانند «توکن هوشمند»، «امضای دیجیتال» و «نرم افزار امضای همراه مبتنی بر سیم‌کارت و گوشی تلفن همراه» طراحی و تولید کرده است.

به گفته علی محمد میرخانی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، تلاش این مجموعه فناور، برطرف کردن نیازمندی هایی است که در روزهای دورکاری در بخش‌های خصوصی و دولتی به وجود می آید. مثل احراز هویت کارکنان و برقراری ارتباطات امن بر روی بسترهای نا امن یا غیر قابل‌اطمینانی از قبیل اینترنت.

وی افزود: همه این محصولات پیش از این از بازارهای جهانی خریداری می شد. اما امروز با تولید داخلی آنها، ارز در کشور می‌ماند و امنیت مشتریان بازارهای مختلف با محصولی ایرانی تامین می‌شود. این محصولات کاملا قابل رقابت با تولیدات خارجی است.

 میرخانی در ادامه گفت: «سامانه صدور گواهی الکترونیکی پارس‌تراست» نخستین و تنها نرم‌افزار کاملا بومی در کشور است. این سامانه مجموعه‌ای متشکل از مولفه‌‌های نرم ‌افزاری مورد نیاز برای صدور و مدیریت گواهی الکترونیکی کلید عمومی است. این سامانه همه فرآیندهای ثبت ‌نام، صدور، ابطال، تعلیق، تمدید، تجدید و اعتبارسنجی گواهی الکترونیکی را منطبق بر استانداردهای کشور و با توجه به نیازمندی‌ ها، سیاست‌ها و الزامات زیرساخت کلید عمومی در انواع دامنه‌ها و کاربردها، فراهم می کند. 

وی همچنین بیان کرد: محصولات شرکت، همگی دارای تاییدیه از آزمایشگاه های معتبر داخلی است و کمک نهادهای فرادستی دولتی برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از امضای دیجیتال و غیرحضوری را در میان سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین عموم جامعه را می‌طلبد.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی  فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
5 هزار فناور امنیت فضای تبادل اطلاعات را تامین می‌کنند
5 هزار فناور امنیت فضای تبادل اطلاعات را تامین می‌کنند
99/08/20 - 11:06
مشکلاتی که امنیت فضای مجازی را نشانه رفته است
مشکلاتی که امنیت فضای مجازی را نشانه رفته است
97/11/23 - 08:23
مراودات الکترونیکی امن صورت می‌گیرد
مراودات الکترونیکی امن صورت می‌گیرد
96/10/06 - 11:22
بیشتر بخوانیم