استفاده از فناوری‌های تصفیه فاضلاب‌های صنعتی باید در کشور گسترش یابد

استفاده از فناوری‌های تصفیه فاضلاب‌های صنعتی باید در کشور گسترش یابد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 26396
فناوری‌های تصفیه فاضلاب های صنعتی در کشور وجود دارد و باید استفاده از آنها گسترش یابد که معاونت علمی نیز بر این اساس، سیاست حمایتی خود از شرکت‌های دارای فناوری

 
فناوری‌های تصفیه فاضلاب های صنعتی در کشور وجود دارد و باید استفاده از آنها گسترش یابد که معاونت علمی نیز بر این اساس، سیاست حمایتی خود از شرکت‌های دارای فناوری و یا ایده برای سیستم‌های تصفیه حمایت به عمل‌آورده است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر اساس اعلام کمیته هوا و گرد و غبار ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای داشتن محیطی سالم، وظیفه هریک از افراد آگاه جامعه، اطلاع‌رسانی و مطالبه کردن برای داشتن واحدهای صنعتی با وضعیت مناسب از نظر زیست محیطی از واحدها و سازمان‌های مسئول است. علاوه بر آلودگی منابع آب باید به سایر پدیده‌ها نظیر طوفان‌های گرد و غبار نیز توجه شود.
برای نمونه صنایع آبکاری با تخلیه فاضلاب‌های عمدتا اسیدی حاوی فلزات سنگین نظیر نیکل، کروم و روی باعث آلوده کردن چاه‌های برداشت آب مناطق اطراف شده و استفاده مردم از این آبهای به ظاهر سالم، می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری بر جا گذارد.
بر اساس این گزارش، راهکار لازم برای مقابله با این خطرات در درجه اول شناسایی دقیق واحدهای آلاینده و سپس مطالبه کردن از سازمان متوالی حفاظت از محیط‌زیست است.
تخلیه فاضلاب‌های صنایع بدون انجام هیچ‌گونه عملیات تصفیه به آب‌های سطحی و زیرسطحی موجب آسیب رسیدن به منابع آبی سطحی و زیرسطحی شده و سلامت افراد استفاده کننده از این منابع را با تهدید مواجه می‌کند.
در کشور ما پتانسیل خوبی در افراد و شرکت‌ها برای تولید خاک‌پوش‌های مناسب جهت مقابله با گرد و غبار از طریق تثبیت کانون‌های تولید ریزگرد وجود دارد. از این رو باید شرایط مناسب برای نمایش توانمندی‌های این شرکت‌ها برای مقابله با پیدایش گرد و غبار به‌ صورت عملی در عرصه‌های میدانی فراهم شود. لازم است تسهیلات مالی و لجستیکی برای مالچ پاشی همراه با کشت گیاهان مقاوم در واحدهای پایلوت فراهم شود و پس از اثبات کارایی ترکیبات تولیدی، حمایت برای تولید انبوه و استفاده از آن فراهم شود.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم