دانش‌آموزان خلاقیت خود در حوزه انرژی را به رقابت گذاشتند
با حمایت ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی؛

دانش‌آموزان خلاقیت خود در حوزه انرژی را به رقابت گذاشتند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 33450
سیزدهمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان در بخش انرژی با حمایت ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی برگزیدگان خود را شناخت.


سیزدهمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان در بخش انرژی با حمایت ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی برگزیدگان خود را شناخت.
سیزدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان با مشارکت 7 هزار و 500 دانش آموز از سراسر کشور برگزار شد این رویداد در سه بخش سمینار علمی، مسابقه و غرفه نمایشگاهی برگزار شد و در مجموع 1 هزار و 700 تیم دانش آموزی در آن شرکت کردند و در هر بخش دستاوردهای خود را ارائه دادند. در این دوره از جشنواره، انرژی های تجدید پذیر یکی از محورهای اصلی بود که با حضور و حمایت ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی برگزار شد تا شاهد گسترش فرهنگ پژوهشگری در میان دانش آموزان باشیم.
بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان این جشنواره دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی ابتدایی، دوره اول و دوره دوم متوسطه بودند که دستاوردها و پروژه های خود در بخش انرژی را ارائه دادند. ستاد با حمایت از این رویداد در نظر دارد تا زمینه های ظهور خلاقیت و توانایی های بالقوه در دانش آموزان را ایجاد کند. همچنین ارائه و عرضه دستاوردهای پژوهشی و فناوری آینده سازان کشور نیز از دیگر اهدافی است که ستاد دنبال می کند.
همچنین مسابقات انرژی در گرایش های آبگرمکن خورشیدی، خودرو خورشیدی و توربین های بادی با حمایت ستاد برگزار شد و پس از رقابت دانش آموزان مراکز پژوهش سرای نواندیشان (آبگرمکن خورشیدی)، وزرا(توربین بادی) و سعدی (خودرو خورشیدی) به عنوان برگزیده معرفی شدند.
اساس برگزاری این رویداد هدایت و مشاوره اینترنتی دانش آموزان است تا با این روش شاهد توسعه آموزش مبتنی بر جستجوگری باشیم. این جشنواره به منظور گسترش فرهنگ پژوهش، لذت بردن از دانستن و عمیق کردن فهم دانش آموزان از طریق یادگیری بر اساس جستجو گری طراحی شده است. روند هم به این صورت است که محتواهایی در حوزه های مختلف همچون هوا فضا، خوردو خورشیدی، رباتیک، سازه های ماکارونی و بالسایی، ماشین های کمیکار، ابرحباب، مسابقات آزمایشگاهی، بازی سازی، نجات تخم مرغ، خودرو خورشیدی، کوره خورشیدی، فوتومیکروگراف و برنامه نویسی تولید شده و بر روی سایت قرار گرفته تا گام به گام دانش آموزان در زمینه موضوع مدنظرشان هدایت شوند.

پایان پیام /25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم