عبور از بحران آب با تاکید بر طرح‌های فناورانه در مناطق ساحلی ممکن می‌شود
در جلسه کمیته راهبری كارگروه آب و خشکسالی معاونت علمی مطرح شد؛

عبور از بحران آب با تاکید بر طرح‌های فناورانه در مناطق ساحلی ممکن می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 41283
طی برگزاری جلسه کمیته راهبری كارگروه آب ستاد توسعه فناوري‌هاي "آب، خشكسالي، فرسايش و محیط‌زیست " معاونت علمی که با حضور اعضاء حقیقی این کارگروه برگزار شد، بررسي طرح هاي فناورانه تأمین آب در مناطق ساحلي بررسی شد.




طی برگزاری جلسه کمیته راهبری كارگروه آب ستاد توسعه فناوري‌هاي "آب، خشكسالي، فرسايش و محیط‌زیست " معاونت علمی که با حضور اعضاء حقیقی این کارگروه  برگزار شد، بررسي طرح هاي فناورانه تأمین آب در مناطق ساحلي بررسی شد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ جهانگير پرهمت دبير كارگروه آب و خشکسالی معاونت علمی؛ در این جلسه ضمن  شرح مختصری از اهميت منابع آب ساحلي و ظرفيت¬هاي موجود در سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان، بر بهره‌مندی از طرح‌های فناورانه تأمین آب در مناطق ساحلی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش؛ در این جلسه 10 عنوان و محور فناورانه كه از ميان پيشنهادهاي ارائه‌شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان احصاء شده است، معرفی شد و در پی آن خواستار همفكري و دريافت نظرات اعضاء در خصوص الويت بندي اين محورها از منظر اهميت فناوري شدند.

 ازجمله محورهاي 10 گانه مطرح‌شده در این جلسه می‌توان به توسعه فناوري هاي توليد زنجيره غشايي در داخل كشور، استفاده از مخازن ساحلی در ذخیره آب شیرین ورودی از خشکی، توسعه فناوری های طراحی و ساخت گلخانه دریایی به-صورت پایلوت و حمایت از  تکمیل زنجیره کامل بسته آب‌شیرین‌کن‌های غیر غشایی و راه‌اندازی صنعتی، ازجمله خورشيدي، هيبريدي،... همچنین سامانه‌های استحصال آب، به روش آبخوان داري و كنترل سيلاب اشاره کرد.

همچنین تولید تجهیزات استفاده از انرژی دورریز براي آب‌شیرین‌کن‌ها، پايلوت استفاده از روش الكترودياليز براي آب هاي غیرمتعارف در تأمین آب شرب، توسعه فناوری‌های شناسایی، اکتشاف و  مهار و بهره‌برداری از چشمه‌های زیردریایی و طراحي و پیاده‌سازی شبكه فناوري هاي آب‌شیرین‌کن‌ها با تاكيد بر زنجيره ارزش همچنین حمایت از  تولید و توسعه فناوری زورورزی و آبزی‌‌پروری از دیگر محورهاي 10 گانه مطرح‌شده در این جلسه بودند که می‌توان به آن اشاره کرد.

پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم