کاهش مصرف کاغذ با استفاده از نرم‌افزار بومی سیستم جامع خدمات مشترکین برق

کاهش مصرف کاغذ با استفاده از نرم‌افزار بومی سیستم جامع خدمات مشترکین برق


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 36217
جوانان و نخبگانی که دغدغه رشد و شکوفایی کشور را دارند با استفاده از توان علمی و فنی خود توانستند نرم افزاری در کشور طراحی کنند که به کمک آن یک سیستم یکپارچه برای مشترکین برق ایجاد شود و تمامی مشترکین را تحت پوشش قرار دهد.


جوانان و نخبگانی که دغدغه رشد و شکوفایی کشور را دارند با استفاده از توان علمی و فنی خود توانستند  نرم افزاری در کشور طراحی کنند که به کمک آن یک سیستم یکپارچه برای مشترکین برق ایجاد شود و تمامی مشترکین را تحت پوشش قرار دهد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از شرکت های دانش بنیان داخلی با ربع قرن تجربه در زمینه تولید نرم افزارهای سفارش مشتری توانسته است همواره با بکار گیری به روز ترین تکنولوژیهای تولید نرم افزار و همچنین با گوش فرادادن و استفاده از نظرات مشتریان خود در توسعه نرم افزارهای تولید شده محصولاتی را تولید کند که در حد امکان نیازمندیها و سلیقه های هر مشتری را به صورت اختصاصی پوشش دهد.
عمده فعالیتهای شرکت اندیشه کامپیوتر در زمينه طراحی، پياده سازی، نصب و راه اندازی و پشتيبانی سيستم های مشترکين برق در شرکتهای توزيع برق و برق منطقه ای کشور بوده است و درحال حاضر سيستم جامع و يکپارچه مشترکين برق  شامل سيستم های فروش انشعاب،  فروش انرژی، خدمات پس از فروش،  کنترل وجوه و قطع و وصل در این شرکت در حال استفاده است.
به گفته منوچهر ممتازی مدیرعامل شرکت اندیشه کامپیوتر، می گوید: این شرکت به عنوان ارائه دهنده نرم افزار سیستم جامع خدمات مشترکین سعی کرده است تا با تکنولوژیهای جدید نرم افزار همگام  شود و در این راستا اقدام به تولید نرم افزار سامانه خدمات مشترکین همراه برای شرکتهای توزیع کرده است. مشترکین برق می توانند با نصب و استفاده از این سامانه موبایلی از تمامی خدماتی که بر اساس سند راه اندازی دولت الکترونیک در شرکتهای توزیع تعیین شده است استفاده کنند.
وی ادامه می دهد: ما با بر اساس تجربه در محاسبه و تولید و توزیع صورتحساب برق و خدمات مشترکین، سامانه را به گونه ای طراحی کرده ایم که کاربر بتواند کلیه خدمات عمومی که در دفاتر خدمات مشترکین و وب سایت شرکتهای توزیع به کاربر ارائه میگردد ، را از این سامانه دریافت کند.

دریافت خودکار قبوض برق صادر شده
با فعال سازی این گزینه شرکت توزیع می تواند برای این دسته از مشترکین دیگر قبض چاپ نکند و بدیهی است که در این صورت صرفه جویی های زیادی در چاپ و توزیع صورت حساب صورت خواهد گرفت. با ارسال خودکار قبض بر روی سامانه مشترکین بلافاصله بعد از صدور قبض مشترک میتواند همزمان از طریق سامانه اقدام به پرداخت قبض کند و همچنین مشکلات گم شدن قبض و نرسیدن قبض به دست مشترک پیش نخواهد آمد.
همچنین قبوض فروش انشعاب شامل فروش نقدی و اقساط بلافاصله پس از صدور بر روی سامانه قرار خواهد گرفت  تا مشترک نسبت به پرداخت آن اقدام کند.

دریافت خودکار قبض سایر خدمات
قبوضی که شرکت توزیع بابت خدمات مانند تست، تغییر نام و یا قطع و وصل صادر می کند نیز می تواند از این طریق بر روی سامانه قرار بگیرد تا مشترک نسبت به پرداخت آن اقدام کند. از جمله خدمات این سامانه می توان به دریافت صورتحساب قطع برق، تولید صورتحساب المثنی برای دوره های دلخواه، دریافت سوابق فروش و مصارف از مرکز، نمودار مصرف انرژی، دریافت سوابق وصولی مشترک، وصول انرژی، وصول انشعاب، وصول سایر خدمات و پرداخت هزینه از طریق ماژول بانک داخل نرم افزار (امکان انحصاری نرم افزار) وثبت شماره پیگیری اشاره کرد.
شرکتهای توزیع که از این نرم افزار استفاده می کنند میتوانند با دسترسی به پنل مدیریت نرم افزار از طریق کلمه عبور و نام کاربری که در اختیار ایشان قرار میگیرد از میزان استفاده از نرم افزار و دیگر خدمات مدیریتی استفاده کند.
مدیر عامل این شرکت می گوید: در شرکتهای توزیع نیروی برق فرآیند ها و مراحل بسیاری برای رساندن انرژی به دست مشترک وجود دارد این فرآیند ها شامل فروش حق اشتراک برق ، خدمات پس از فروش و فروش و صدور صورتحساب انرژی و وصول مبالغ است. که هر کدام از این مراحل دارای مراحل جزئی تری هستند که با توجه به دستورالعمل ها و استانداردهای موجود اقدام می شود. نرم افزار سیستم جامع خدمات مشترکین وظیفه مکانیزه کردن تمامی این مراحل را بر عهده دارد . بهره گیری از سیستم جامع خدمات مشترکین در شرکت توزیع مزایای زیر را در بردارد.
سرعت دهی در روند خدمت به مشترکین، ساماندهی گردش اطلاعات در شرکت توزیع، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع مشترکین، امکان تهیه گزارشات آماری مختلف، امکان اطلاع رسانی آنلاین به مشترکین، صدور صورتحساب انرژی در زمانهای مقرر و ثبت وصولی های سیستم از جمله مزایای استفاده از این سامانه است.
با استفاده از این نرم افزار تمامی درخواستها و مراحل انجام کار در سیستم ثبت می شود و این درخواست ها در هر زمان قابل پیگیری و گزارشگیری توسط کاربران است. نرم افزار انرژی یار  دارای چهار زیر سیستم اصلی و تعدادی زیر سیستم فرعی است که شامل ثبت تقاضا، فروش انشعاب، خدمات پس از فروش، فروش انرژی و وصول می شود همچنین زیر سیستم های فرعی نیز شامل ارسال و دریافت پیامک(Sms)، ارسال و دریافت پست الکترونیکی(Email)، مدیریت گردش کار، زیر سیستم مدیریت کارتابل، مدیریت کاربران و سطوح دسترسی، گزارشات، گزارش ساز و مدیریت اطلاعات پایه می شود.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم