220 دانشجو در حوزه علوم شناختی رقابت می‌کنند
با مشارکت دانشگاه‌های مختلف کشور؛

220 دانشجو در حوزه علوم شناختی رقابت می‌کنند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 43665
رقابت 220 دانشجو از دانشگاه های مختلف کشور آغاز شد. این دانشجویان در «مسابقات دانشجویی علوم اعصاب شناختی و دانش مغز» به رقابت می‌پردازند.

رقابت 220 دانشجو از دانشگاه های مختلف کشور آغاز شد. این دانشجویان در «مسابقات دانشجویی علوم اعصاب شناختی و دانش مغز» به رقابت می‌پردازند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ترویج فعالیت های پژوهشی در حوزه علوم شناختی از اقداماتی است که این دانش نوپا را در جامعه توسعه می دهد. در این راستا ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز از فعالیت های پژوهشی مختلف د راین حوزه حمایت می کند. «مسابقات دانشجویی علوم اعصاب شناختی و دانش مغز» از رویدادهای ترویجی است که گسترش دانش و فناوری های مرتبط با حوزه مغز در میان دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی را هدف قرار داده است. امسال دومین دوره این رویداد با حمایت ستاد برگزار می شود.

البته مراسم افتتاحیه این مسابقات اواخر هفته گذشته در دانشگاه تهران برگزار شد. در این دوره از مسابقات، 220 دانشجو در قالب 40 تیم دانشجویی از دانشگاه های مختلف کشور در طول یک سال با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت با توجه به نظر هیات داوران، سه تیم برتر دانشجویی در حوزه علوم اعصاب شناختی انتخاب می شود.


نخستین دوره مسابقات دانشجویی علوم اعصاب شناختی سال گذشته با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی و فناوری در دانشگاه تهران برگزار شد که همزمان با آغاز مراسم افتتاحیه دومین دوره آن از تیم های برتر دوره نخست تجلیل شد.

همچنین مسابقات علوم اعصاب شناختی به منظور انجام فعالیت های تحقیقاتی، ایجاد زبان و فهم مشترک از دانش علوم شناختی در فضاهای آموزشی و دانشگاهی، کشف استعداد ها و شناسایی نخبگان و همچنین رشد و ترویج رشته های علوم شناختی در نقاط کشور انجام می شود.

اتصال فعالیت های تحقیقاتی از دوره های دبیرستان به مراکز دانشگاهی و تقویت فرهنگ و روحیه همکاری در مراکز آموزشی از سیاست هایی است که در امر انجام مسابقات علوم اعصاب شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری پیگیری و دنبال می شود.
پایان پیام/25

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم