system
تراکنش‌های ایمن و مطمئن داشته باشید
تراکنش‌های ایمن و مطمئن داشته باشید

تراکنش‌های ایمن و مطمئن داشته باشید


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 71197
ارائه راه‌کارهای ایمن، جامع و کارآمد منتج به شکل‌گیری مجموعه‌ای دانش‌بنیان شد. راه‌کارهایی مبتنی بر دانش و ابزار روز دنیا.

بانک‌ها جزء سازمان‌های پیشرو در زمینه امنیت هستند. این مورد از آن‌جا نشات می‌گیرد که فرآیندهای مالی بانک‌ها یکی از اهداف هکرها است و بانک‌ها مجبور هستند در این زمینه تیم‌سازی کنند و از شرکت‌های مختلف کمک بگیرند. یکی از مجموعه‌هایی که در این عرصه خدمات مختلفی ارائه می‌کند، شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی، است.

شهریار خلیلی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان می‌گوید: شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی به عنوان مشاور، طراح و مجری راه‌کارهای امنیتی در بانکها می‌تواند خدمات مختلف امنیتی را به این بنگاه‌ها و سازمان‌های متقاضی ارائه کند.

به گفته وی، نهادینه شدن امنیت در سازمان ها کاری دشوار و زمانبر است. امنیت درحقیقت باید به فرهنگ سازمانی تبدیل شود بنابراین صرف امن‌سازی زیرساخت ها و سرویس ها محقق نخواهد شد. بلکه باید به تمام افراد گروه از کارگزار تا مشتری نیز سرایت کند از این رو اگر هر بخش از این زنجیره امنیت دچار ضعف شود، ممکن است سرویس‌ها و اطلاعات بانکی یا حتی مشتریان بانکی مورد سوء استفاده بدخواهان و هکرها قرار گیرند.

 

ارائه فناوری‌های جدید امنیتی

این فعال فناور ادامه داد: با توجه به فناوری‌های جدید امنیتی که در دنیا در حال پیاده‌سازی است، این شرکت از نظر زیرساخت امن جزء چند شرکت اول ایران است که این تکنولوژی‌ها و سرویس‌های امنیتی را ارائه داده است.

وی همچنین، گفت: ازجمله خدمات ما، طراحی و راه‌اندازی مراکز SOC است که مجوز آن را از افتای ریاست‌ جمهوری اخذ کرده‌ایم. همچنین مجوز پیاده‌سازی تیم پاسخ به رخدادهای امنیتی و مجوز نما را نیز از سازمان فناوری اطلاعات و افتا گرفته‌ایم.

 

این فعال دانش‌بنیان افزود: طراحی، اجرا و راهبری مراکز داده نیز از جمله خدمات ما است. استفاده از مراکز داده (Data Center) نقش موثری در ساماندهی و یکپارچه‌سازی تجهیزات، اطلاعات و برنامه‌های کاربردی برای سازمان ها دارد و توجه به این مهم، استفاده بهینه از منابع در فضایی کاملا مطمئن و دارای قابلیت گسترش را برای سازمانها به ارمغان می‌آورد.

به گفته وی، طراحی مراکز داده از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و نیازمند بررسی‌های دقیق و کارشناسانه و در نظر گرفتن فاکتورهای متعدد و خاص هر سازمان برای طراحی این مراکز است. شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی با به‌کارگیری کارشناسان مجرب و باتوجه به توان تخصصی و کسب تجارب پروژه‌های پیشین، خدماتی را در زمینه طراحی، پیاده‌سازی و پشتیبانی مراکز داده ارائه می‌کند.

 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در ادامه بیان کرد: امنیت اطلاعات و سرویس‌ها خدمت دیگر شرکت ما است. بخش امنیت شرکت ما با هدف کمک به ایجاد شبکه‌هایی امـن و مطمئن، قسمت طـراحی و عملیات امنیت و نیز مشاوره و ممیـزی خود را راه‌اندازی کرده است. سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصی می‌توانند برای محک‌زنی امنیتی، شناسایی نقاط آسیب‌پذیر، تهدیدهای احتمالی و ارائه راه‌کارهای پوشش یا کاهش مخاطرات و تامین امنیت سرویس‌ها و شبکه از خدمات متخصصان و کارشناسان این شرکت بهره‌مند شوند.

خلیلی همچنین گفت: سرویس‌های ارزش‌افزوده و ایجاد مرکز پایش امنیت از دیگر خدمات ارائه شده توسط شرکت ما است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
داده‌ها با نرم افزار «ایران‌ساخت» ایمن شدند
داده‌ها با نرم افزار «ایران‌ساخت» ایمن شدند
98/05/07 - 14:24
از خودمان باید شروع کنیم
از خودمان باید شروع کنیم
97/09/12 - 13:53
باور نسل وای یا نسل هزاره در خصوص شکل و شمایل کره زمین بررسی شد
باور نسل وای یا نسل هزاره در خصوص شکل و شمایل کره زمین بررسی شد
97/01/26 - 08:53
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: