system
توانمندسازی دانش آموزان کشور در حوزه نقشه‌برداری مغز
توانمندسازی دانش آموزان کشور در حوزه نقشه‌برداری مغز

توانمندسازی دانش آموزان کشور در حوزه نقشه‌برداری مغز


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 35744
آموزش دانش آموزان برگزیده کشور در آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برای افزایش توانمندی آنها انجام شد.

 

آموزش دانش آموزان برگزیده کشور در آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برای افزایش توانمندی آنها انجام شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز سمینار یک روزه آموزشی مهارتی نقشه‌برداری مغز را ویژۀ دانش‌آموزان برگزیده کشوری مسابقه‌ دانش مغز(Brain Bee)  برگزار کرد. این سمینار با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با حوزه نقشه‌برداری مغز شانزدهم تیرماه 97 برگزار شد. بیست و دو دانش آموز سراسر کشور که توانسته بودند به مرحله کشوری این مسابقه راه پیدا کنند در این رویداد با مقدمات تئوری و عملی سیستم‌های سیگنال‌های مغزی EEG، fNIRS، تحریک الکتریکی و مغناطیسی مغزی tES، TMS و تصویربرداری مغزی fMRI، MRI آشنا شدند.
این سمینار به صورت رایگان برگزار شد و هزینه اسکان دانش‌آموزان به علاوه یک نفر از همراهان برعهده آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز بود. مسابقه دانش‌آموزی دانش مغز (Brain Bee) باهدف علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به یادگیری در مورد مغز و کارکردهای آن، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب، هرساله در سطح دنیا برگزار می‌شود. این مسابقات در بیش از ۱۵۰ مرکز و ۳۰ کشور دنیا برگزار شده و برگزیدگان مسابقات کشوری، هرساله در یک نقطه از دنیا گردهم آمده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
در ایران نیز این مسابقات از سال ۱۳۹۳ هرساله زیر نظر انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی با شرکت دانش‌آموزان مقطع متوسطه برگزار می‌شود.

این آزمایشگاه با هدف پاسخگویی بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش‌بنیان در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی و نقشه‌برداری مغز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: