system
توسعه صنعت خودرو با تامین قطعات داخلی شتاب گرفت
توسعه صنعت خودرو با تامین قطعات داخلی شتاب گرفت

توسعه صنعت خودرو با تامین قطعات داخلی شتاب گرفت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 70198
ادامه حیات صنعت خودرو به تامین قطعات و تجهیزات مورد نیازش وابسته است. به همین دلیل در تمام دنیا از دل این صنعت بزرگ زنجیره‌ای برای تکمیل نیازهایش شکل گرفته است. ایران هم با اتکا به توان جوانانش این زنجیره را که رگ حیات صنعت خودرو می‌دانند را تکمیل کرده است.

صنعتی بزرگ در دنیا به نام خودرو ثبت شد. صنعتی که بازاری پرتلاطم و بزرگ دارد و درصد بالایی از جامعه را با اخبار و نیازهایش درگیر کرده است. این صنعت همه‌گیر در دنیا با تحولات نوآورانه‌ای همراه شده و تغییرات بنیادینی را تجربه کرده است. اما این تغییرات و تحولات جز با تامین نیازهای ریز و درشت آن میسر نیست.

توسعه این بازار بزرگ به توانمندانی گره خورده است که نیازهای تجهیزاتی و قطعاتی آن را می‌شناسند و برای رفع این نیازها تلاش می‌کنند. صنعت خودرو در ایران هرچند که هنوز با بازارهای جهانی فاصله دارد اما تلاش‌ها در این حوزه همچنان ادامه دارد. مثلا جمعی از جوانان متخصص و توانمند دانشگاهی دور هم جمع شدند تا نیازهای صنعت خودرو در حوزه قطعات الکترونیک ، مکاترونیک و پلیمری را تامین کنند.

شرکت دانش‌بنیان سازه پویش با حضور جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاهی حوزه الکترونیک کار خود را از سال 76 آغاز و در این مسیر با شناخت کامل از نیازهای حوزه خودرو سعی خود را برای تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز این صنعت کرد. این شرکت توانست با اتکا به نیروی دانشی خود طی چند سال به یکی از بزرگترين واحدهای توليدي قطعات خودرو تبدیل شود. بنا به گفته میرغلام‌رضا مرتضوی مدیر عامل این شرکت، سیستم‌های الکترونیکی و مکاترونیکی برای خطوط OEM توسط این مجموعه فناوری تولید می‌شود.

او می‌گوید: شرکت ما درمسیر جهانی شدن با بهره‌برداری از دانش فنی واستانداردهای بین‌المللی طراحی و ساخت و همچنین همکاری با شرکت‌های بزرگ خارجی به یکی از معتبرترین تولیدکنندگان قطعات الکترونیک، مکاترونیک و پلیمر در كشور تبدیل شده است.

این فعال فناور همچنین بیان می‌کند: تولید و تأمین قطعات و محصولات موردنیاز صنعت خودرو و قطعات یدکی بازار داخل و خارج در زمینه الکترونیک و مکاترونیک و قطعات پلیمری بااستفاده از منابع انسانی توانا و با همکاری و مشارکت سازندگان برجسته و معتبر در سطح جهانی را دنبال می‌کنیم.

مرتضوی ادامه می‌دهد: محصولات دانش‌بنیان این شرکت شامل پلتفرم برق و الکترونیک، مالتی پلکس NBCM، ریموت و ECU خودرو می‌شود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
وبینار فناورانه؛ صنعت خودرو توسط شرکت‌های دانش‌بنیان نیازهایش را برطرف می‌کند
وبینار فناورانه؛ صنعت خودرو توسط شرکت‌های دانش‌بنیان نیازهایش را برطرف می‌کند
99/02/22 - 10:56
 تست خودرو و قطعات کاربردی این صنعت توسط متخصصان داخلی
تست خودرو و قطعات کاربردی این صنعت توسط متخصصان داخلی
97/07/23 - 09:41
 ساخت قطعات پیچیده و راهبردی صنعت نفت و گاز در کشور امکان‌پذیر شد
ساخت قطعات پیچیده و راهبردی صنعت نفت و گاز در کشور امکان‌پذیر شد
95/06/29 - 11:17
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: