system
محصولی پرکاربرد برای رفع نیاز صنعت خودرو تولید شد
محصولی پرکاربرد برای رفع نیاز صنعت خودرو تولید شد

محصولی پرکاربرد برای رفع نیاز صنعت خودرو تولید شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 69273
پودر آلفا آلومینا گرید 1 تا 5 از جمله مواد پرکاربردی است که در صنایع مختلفی مانند کاشی و سرامیک و خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک شرکت فناور با کمک ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، توانست خط تولید این ماده را در کشور راه‌اندازی کند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید احمد شریف‌نیا مدیر عامل شرکت فناور رایکا صنعت افرند گفت: پودر آلفا آلومینا گرید 1 تا 5 از مواد پرکاربرد محسوب می‌شود که در صنعت کاشی و سرامیک به عنوان لعاب استفاده می‌شود. همچنین در تولید محصولات نسوز مانند آجر نسوز، پولیش فلزات و در پولیش خودرو  نیز کاربرد دارد.  

وی در ادامه گفت: گرید 1 تا 5 این ماده از کشورهای مانند آلمان و فرانسه وارد کشور می‌شود. با توجه به برخی مشکلات ناشی از تحریم و نوسانات نرخ ارز، صنایع مختلف در تامین این ماده با مشکلاتی مواجه شدند. این مسئله انگیزه‌ای برای شرکت ایجاد کرد تا با کمک واحد R&D  نسبت به بومی‌سازی این فناوری اقدام کنیم.

مدیر عامل شرکت فناور رایکا صنعت افرند با اشاره به ظرفیت بالای شرکت‌های فناور برای بومی‌سازی محصولات مختلف در حوزه مواد و ساخت، افزود: طرح راه‌اندازی یک خط تولید آزمایشی به ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه شد و با دریافت یک بسته تسهیلات توانستیم خط تولید این ماده را راه‌اندازی کنیم.

شریف‌نیا افزود: ظرفیت خط تولید تاسیس شده فعلی 150 تن در سال است. با توجه به نیاز مبرم صنایع مختلف کشور به این محصول فناورانه، طرحی برای ایجاد یک خط تولید صنعتی با ظرفیت تولید 3 هزار تن در سال ارائه کردیم. در صورت تامین اعتبار، این خط تولید می‌تواند در زمان کوتاهی راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به سابقه پژوهشی بنیانگذاران این شرکت، گفت: در ابتدا پروژه های پراکنده که توسط دستگاه‌های مختلف ارائه می‌شد را انجام می دادیم. در یک برهه زمانی از سوی یکی از این دستگاه‌های دولتی پیشنهاد استخدام رسمی دریافت کردیم. با این همه ترجیح دادیم با تاسیس یک شرکت فناور، به عنوان یک کارآفرین به کشور خدمت کنیم. در حال حاضر نیز تلاش داریم با توسعه سبد محصولات شرکت و افزایش خطوط تولید، شرکت را توسعه دهیم.

 

پایان پیام/33

اخبار مرتبط:

۵ عامل شکست و موفقیت‌ شرکت‌های دانش بنیان

چگونگی موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان از نگاه رؤسای پارک‌های علم‌وفناوری

بررسي عوامل موثر بر رشد و موفقيت شركت هاي دانش بنيان

موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان در گرو توجه صنایع بزرگ است

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: