system
نخستین گام برای ایجاد بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست برداشته شد
نخستین گام برای ایجاد بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست برداشته شد
با همکاری میز تخصصی بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی ؛

نخستین گام برای ایجاد بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست برداشته شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 29791
کارگاه و بازدید مطالعاتی برای ترویج مفهوم بهترین روش موجود کاهش اثرات زیست­ محیطی بخش صنعت با همکاری میز تخصصی بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی برگزار شد تا به عنوان نخستین نشست از سلسله نشست‌های معرفی طرح "ایجاد بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست" باشد.



کارگاه و بازدید مطالعاتی برای ترویج مفهوم بهترین روش موجود کاهش اثرات زیست­ محیطی بخش صنعت با همکاری میز تخصصی بهینه سازی انرژی و محیط زیست  معاونت علمی برگزار شد تا به عنوان نخستین نشست از سلسله نشست‌های معرفی طرح "ایجاد بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست" باشد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگاه و بازدید مطالعاتی برای ترویج مفهوم بهترین روش موجود کاهش اثرات زیست محیطی بخش صنعت در منطقه عسلوئیه برگزار شد. این کارگاه با همکاری میز تخصصی بهینه سازی انرژی و محیط زیست  معاونت علمی و مدیریت سازمان منطقه ویژه اقتصاد انرژی پارس برگزار شد که در آن شش نفر از متخصصان و کارشناسان این حوزه از کشور آلمان حضور داشتند. البته برپایی این گارگاه را باید اقدامی در راستای بازدید نمایندگان وزارت محیط زیست از منطقه عسلویه در فروردین ماه سال جاری دانست.
بنابراین با توجه به محوریت برنامه های در نظر گرفته شده در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و اهمیت بهینه سازی انرژی در مسیر حرکت به سمت اقتصاد کم کربن، این کارگاه سه روزه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی با عنوان " کارگاه و بازدید مطالعاتی برای ترویج مفهوم بهترین روش موجود کاهش اثرات زیست­ محیطی بخش صنعت" برگزار شد. تا حرکت در مسیر اهداف مد نظر در این حوزه تحقق پیدا کند.
بر اساس این گزارش، اسفندماه سال گذشته بود که تفاهمنامه همکاری در حوزه اقتصادهای سازگار با محیط­زیست و کم کربن بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت محیط­زیست، حفاظت از طبیعت، ساختمان و ایمنی هسته ای آلمان امضا شد.  محورهایی به عنوان همکاری در نظر گرفته شد که همکاری برای ایجاد بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست در چارچوب بازار بورس انرژی در ایران با استفاده از تجارب کشورهای اروپائی و جمهوری فدرال آلمان، همکاری برای ایجاد منطقه سبز انرژی از طریق توسعه سیستم یکپارچه مدیریت انرژی و محیط­ زیست در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و راه­ اندازی بازار بهینه­سازی انرژی و محیط­زیست بعنوان مدل پایلوت بازار مذکور، بهینه­­سازی انرژی و محيط­زیست در منطقه اقتصادی ويژه انرژی پارس جنوبی (عسلویه) با همکاری موسسات و شرکتهای آلمانی و ایرانی و کاهش گازهای فلر با استفاده از ساز و کار بازار بهینه ­سازی انرژی و محيط­زیست، توسعه فعالیت شرکتهای خدمات انرژی و همکاریهای بین ­المللی این محورها هستند. این نشست نیز جهت انتقال تجربیات موفق جمهوری فدرال آلمان در زمینه بازار انرژی و محیط زیست برگزار شد. اهمچنین برگزاری این رویداد اولین نشست از سلسله نشست های معرفی طرح "ایجاد بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست" است.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: