تجاری‌سازی در مسیر توسعه

تجاری‌سازی در مسیر توسعه


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 79840
مریم ملونی*

در عصر جهانی شدن محصولات و خدمات، تغییرات مداوم در نیاز مشتریان و توسعه فناوری سبب شکل گیری فرصت های جدیدی در تولید کالا و خدمات در عرصه های منطقه ای و ملی شده است. محصولات جدید از ضروریات شرکت های امروزی به شمار می روند. توسعه محصول جدید، بخش مهمی از هر تجارت است و فرصت های رشد و خلق مزیت رقابتی، برای شرکت ها فراهم می کند.

امروزه متغیر بودن قوانین رقابتی در دنیای کسب و کار، فرآیند ارائه محصولات و خدمات جدید به بازار را با
چالش های فراوانی مواجه ساخته است. اکثر سازمان ها امروزه، بیش از هر زمان دیگری دریافته اند که صرفا  تکیه و اعتماد به اهرم های رقابتی سنتی مانند افزایش کیفیت، کاهش هزینه و تمایز در ارائه محصولات و خدمات کافی نیست و در عوض مفاهیمی مانند نوآوری، سرعت و انعطاف پذیری در رقابت، نمود قابل توجهی پیدا کرده و گرایش به سمت ارائه محصولات و خدمات جدید به بازار، خود دلیل موجه این تغییر نگرش است.

بر همین اساس، یکی از سیاست هایی که در برنامه های حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همواره مورد توجه قرار گرفته است، حمایت از تجاری سازی محصولات فناورانه و نوآورانه است.
برنامه حمایت از تجاری سازی فناوری در معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری، در دفتر تجاری سازی و ارتباط صنعت با دانشگاه شکل گرفته است؛ که عنوان این دفتر در تاریخ بیست و چهارم اسفند سال 92 به تجاری سازی فناوری تغییر و تاریخ ششم شهریور 97 نیز با عنوان دفتر نوآوری و کسب و کار نوین به توسعه فعالیت خود در این زمینه پرداخته است.

در این مسیر، هرگونه برنامه حمایتی در بستر نگاه توسعه ای، سیاست ها و حمایت های ویژه معاون محترم نوآوری و تجاری سازی فناوری جناب آقای پیمان صالحی، زنده یاد محمود شیخ زین الدین و در سطح کلان مقام محترم عالیه معاونت، جناب آقای سورنا ستاری، معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری محقق شده است.

امید است در آینده ای نزدیک، با توسعه و ارتقاء سطح حمایت از تجاری سازی فناوری و کارآفرینی فناورانه شاهد شکل گیری کسب و کارهای دانش بنیان و اشتغال جوانان نوآور و فناور در ایجاد و توسعه محصولات فناورانه و نوآورانه در توسعه و شکوفایی اقتصاد دانش بنیان در کشور باشیم.

 

*مدیرکل دفترنوآوری و کسب و کار نوین

منبع: isti.ir

#

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
طرح‌های نوآورانه نانویی در مسیر تجاری‌سازی قرار می‌گیرد
طرح‌های نوآورانه نانویی در مسیر تجاری‌سازی قرار می‌گیرد
00/02/12 - 09:51
عبور از مسیر تجاریسازی؛ حمایت از طرح‌های نوآورانه نانو سرعت گرفت
عبور از مسیر تجاریسازی؛ حمایت از طرح‌های نوآورانه نانو سرعت گرفت
99/11/11 - 09:57
"در مسیر نوآوری" منتشر شد
97/08/14 - 08:50
بیشتر بخوانیم