جایی برای قرار گرفتن در مسیر تعالی و بالندگی

جایی برای قرار گرفتن در مسیر تعالی و بالندگی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 82927
محمدحسین بهشتی*

یا مقلّب الْقلوب و الْأبْصار‌

که تو ای تغییردهنده دل‌ها و دیده‌ها، از چنان قدرتی لایزالی برخورداری که زمین اندودگرفته از سیاهی و عریانی را این‌چنین سبز و بارور می‌کنی و این، نشانه بزرگی است برای هر خردمندی که به ریسمان تو چنگ زده و خواهان سعادت در هر دو جهان است.

اینک که سخاوت طبیعت بر تمام اجزای آن مستولی یافته و دیدگان هر جنبده‌ای به ضمیر روشن حیات منور گشته، خدای خود را شاکریم که به ما این سعادت را اعطا نمود تا این حجم سبز را ببینیم و در آثار آفرینش او تدبیر کنیم که ألا له الْخلْق والأمْر تبارک اللّه ربّ الْعالمین (اعراف 54)

پروردگار عالم را ستایش می‌کنیم که یک سال دیگر به بنده و مجموعه همکارانم در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و خاصه، معاونت نوآوری و تجاری‌سازی، توفیق خدمت‌گذاری به جامعه علمی و فناوری کشور را عنایت کرد.

سالی که پشت سر گذاشتیم، سالی مملو از تلاطمات گوناگون بود؛ از اتفاقات سیاسی داخلی که مهم‌ترینش، انتخابات ریاست‌جمهوری بود تا کنش‌مندی جامعه جهانی در مسیر تحریم و ضدتحریم. سالی که این ناملایمات می‌توانست به‌زعم دشمنان قسم‌خورده این آب و خاک، مسیر خودباوری و هدفمندی جوانان این مرزوبوم را به کژراهه‌های ناامیدی و رخوت بکشاند اما هدایت‌های پیر فرزانه انقلاب و جوشش خودباوری در میان جوانان فرهیخته و مدیران جهادی سبب شد تا کارنامه 1400 به لحاظ علمی، جایگاه ایران را در ترازی از موفقیتهای ملی، منطقه‌ای و جهانی ببیند.

سالی که توانست الگوی بسیار مناسبی از مقاومت، مجاهدت و پیشرفت‌های علمی برای تمام آزادی‌خواهان جهان بوده و آنها را در برابر هرگونه ظلم، تحریم و ناامیدی، امیدوار کند.

در این سال، راندمان قابل‌توجهی در بحث طرح‌های کلان ملی فناوری، نوآوری و کسب و کارهای نوین و دانش، صنعت و بازار محقق شد که علاوه بر تداوم این مسیر متعالی، پیش‌زمینه مناسبی است برای آغاز فعالیت‌ها در سال جدید. سالی که با درایت و کیاست مقام معظم رهبری، سال «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامیده شده است و براساس این شعار هوشمندانه و به جا و به موقع، قرار است با تکیه بر توان فناوران داخلی و همت همکارانم، به قله‌های دست‌نیافته این حوزه‌ها برسیم و برگی جدید از سند پرافتخار ایران اسلامی را ورق بزنیم.

که این شاخص محقق نخواهد شد مگر با لطف پروردگار، رهنمودهای عالمانه مقام معظم رهبری و باور عمیق جوانان این مرز پرگهر.

نوروز را به خدمت تمامی مردم سرزمینم تبریک می‌گویم و از خداوند برای آنها، سلامتی، بالندگی و روزگاری خوش را خواستارم.

 

*سرپرست معاونت نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: isti.ir

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
حرکت به سمت بالندگی و استقلال کشور با تکیه بر علم، فناوری و نوآوری
حرکت به سمت بالندگی و استقلال کشور با تکیه بر علم، فناوری و نوآوری
97/12/22 - 11:35
 ایران با هم‌افزایی صنایع خلاق از خام فروشی رها می شود
ایران با هم‌افزایی صنایع خلاق از خام فروشی رها می شود
95/05/24 - 12:20
حرکت شرکت‌ها در مسیر یادگیری فناوری و نوآوری محقق خواهد شد
حرکت شرکت‌ها در مسیر یادگیری فناوری و نوآوری محقق خواهد شد
95/03/08 - 10:08
بیشتر بخوانیم