رصد بازیگران

رصد بازیگران


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 82093
محسن حصارکی*
 
 
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و سب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طبق وظایفی که سند ملی گیاهان دارویی مشخص کرده است وظیفه سیاستگذاری اجرایی و پایش ابعاد عملکردی سند را به عهده دارد. 
یکی از وظایف ستاد در این رابطه ارزیابی مستمر و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های محول شده به دستگاه‌های اجرایی همکار در سند است. به همین منظور ستاد به صورت مستمر و در ارزیابی‌های ادواری اقدام به دریافت گزارش های پیشرفت برنامه‌های عملیاتی اجرای بندهای سند و گزارش های پیشرفت را به ستاد علم و فناوری و شورایعالی انقلاب فرهنگی و سایر نهادهای بالادستی از جمله مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ارسال می کند.
 در این گزارش‌ها یکی از مواد مطرح، گزارش چالش‌ها و موانع اجرایی‌سازی بندهای سند است. ستاد البته به طور معمول با هماهنگی‌های بین دستگاهی و ارتباطاتی که دارد بیشتر چالش‌های پیش‌رو را با برگزاری جلسات مشترک و مکاتبات رفع می کند؛ اما بعضی چالش‌های کلان حاکمیتی که نیاز به ورود مراجع بالادستی دارد را شورایعالی انقلاب فرهنگی با توجه به وظایفی که در ماهیت مرجعیت بالادستی خود دارد، در مواقع ضروری با مکاتبات خود رفع می کند.
یکی از نکاتی که در تدوین راهبردهای کلان و به طور خاص نقشه راه اجرایی سازی باید به آن توجه شود بحث رصد و نظارت بر اجرای صحیح راهبردها است. سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی که با همکاری متخصصان زیادی و با برگزاری جلسات متعدد هم اندیشی صاحب نظران این حوزه تدوین شده است؛ 21 راهبرد ملی و 76 اقدام ملی، را در دل خود جای داده است.
ستاد به عنوان یکی از نهادهای موثر در این حوزه تلاش می کند تا اجرایی شدن این سند را رصد کند تا اگر گره‌ای وجود داشت آن را با هم فکری و هم افزایی دیگر نهادهای موثر رفع کند.
*کارشناس ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
منبع: isti.ir
#
نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
ستاری: ساخت رصد خانه ملی حرکت  علمی بزرگی را در کشور شکل می‌دهد؛ تبادل اطلاعات میان دانشمندان دنیا
ستاری: ساخت رصد خانه ملی حرکت علمی بزرگی را در کشور شکل می‌دهد؛ تبادل اطلاعات میان دانشمندان دنیا
99/08/06 - 16:57
بازیگران زیست‌بوم ریلی شناسایی می‌شوند
بازیگران زیست‌بوم ریلی شناسایی می‌شوند
97/12/27 - 09:05
ابزاری مهم در توسعه فناوری
ابزاری مهم در توسعه فناوری
96/01/07 - 14:20
بیشتر بخوانیم