صدای صریح صلابت

صدای صریح صلابت


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 84605
پرویز کرمی*

هنوز هم «برنا» را خانه خودم می دانم؛ خانه رسانه ای. خاطرات دلنشین بسیاری در دوره ای که در آنچا بودم را اندوخته ام. کار کردن با جوانان و برای جوانان، برای من موسپید، هم انگیزه می آورد و هم انرژی و هم امید. راستش زیاد پیش می آید که به حال جوانان امروز غبطه بخورم یا حتی حسودی کنم. شرایطی که پیش روی این عزیزان هست، استثنایی است. موقعیت های عجیب و منحصربه فردی را در اختیار دارند.

زیست بوم نوآوری و خلاقیت، موهبت بزرگی است که امروز در گام دوم انقلاب اسلامی، به جوانان هدیه شده است. این زیست بوم، حاصل جوانی جوانان دیروز است که در جبهه های مختلف جنگی و اقتصادی و فرهنگی و علمی و اجتماعی، جانفشانی ها و جانبازی ها و ایثارها و خستگی ناپذیری، پیشه کردند. اینک زیست بوم نوآوری و خلاقیت، زمین سرسبزی ست که جوانان باهوش ما هر ایده ای در آن بکارند، به سرعت جوانه می زند و کاشت و داشت و برداشت اش، در کمترین زمان انجام می شود.

حالا، خانواده آهسته و مطمئن دارند به این نتیجه می رسد که نگران پیدا کردن شغل فرزندان شان نباشند. نگران بیکاری بعد از سال ها درست خواندن و دانشگاه رفتن نباشند. به جوانان شان اعتماد می کنند و برای ایده و اندیشه شان، ارزش قائل اند. معلم ها، به جای موضوع انشای «علم بهتر است یا ثروت»، به دانش آموزان می آموزانند که علم خوب، باید ثمره و ثروت به همراه بیاورد. و از همه مهم تر اینکه، جوانان، سقف امیدواری شان به بلندای آسمان شده است و کف آرزوهایشان به گستره زمین.

علاوه بر اینها، در سال «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین»، اقتصاد خلاق و صنایع فرهنگی نیز، موج تازه ای در کشور ایجاد کرده و کمک حال پویا و سرزنده اقتصاد دانش بنیان شده است. در ادامه آن نیز، خانه های خلاق و نوآوری، همچون پناهگاهی امن و مطمئن، در سراسر کشور، یک به یک سر بر می آورد و برآمدن روزگاری تازه را نوید می دهد. صاحبان فکر و جویندگان فردای روشن با داشتن این امکانات، تنها کاری که دیگر نمی توانند بکنند، ناامیدی و یأس از فردایشان است. میدان مهیاست. همانطور که با کمک شرکت های دانش بنیان و دانشمندان و فناوران مان، توانستیم بر تحریم های ظالمانه و هجوم ناجوانمردانه ویروس کرونا، غلبه کنیم و سربلندانه از این کارزار، بیرون بیاییم، با کمک اقتصاد خلاق و به میزبانی خانه های نوآوری و خلاق نیز می توانیم، راه برتری و سربلندی را هموار کنیم.

اینک، وقت عمل است. نیرو و توان جوانی، رمز عبور از همه موانع و راه رسیدن به خواستن ها و اثبات توانستن هاست. دنیای امروز، برپایه اطلاعات و ارتباطات، بنا شده است. پلتفرم های چشمگیر و راهگشایی ظهور کرده اند که سبک زندگی و نوع بینش آدم ها را تغییر داده اند. مدل های درآمدی و رسیدن به خواسته و افزایش داشته ها، متفاوت از دیروز شده است. همه اینها بر کاکل تولید محتوا می چرخد و هدایت می شود. تولید محتوا، حالا جوهره اش را بیش و پیش از همیشه، به رخ می کشاند. جوانان هم، همچون همیشه طلایه دار این آوردگاه هستند. استراتژی مشخص است. مقصد؛ معلوم. هنگامه پیش رفتن است. یک دست سلاح دانش است و یک دست سپر ایمان. براساس تجربه ام می گویم که جوان ایرانی اینک توانایی جهانگشایی دارد. جهانگشایی از جنس مفهوم و محتوا. هیچ استیلایی، بدون زبان و اندیشه میسر نیست. اینها را ما داریم و فقط می باید که قوی تر و بی نقص تر و صریح تر کنیم‌شان.

بعد از آنکه شنیدم، خبرگزاری برنا، گروه علم و فناوری اش را راه اندازی کرده، بسیار خوشحال شدم و تصمیم گرفتم، حرف های دلم را با جوانانی که پاره تن و جگرگوشه همه ما هستند، در میان بگذارم. امیدوارم همه جوانان ما در راه درست و پاک و هموار قرار بگیرند و با کمک دانش و فناوری به آرزوهایشان برسند و کشور عزیزمان را آبادتر کنند. وظیفه رسانه ها از جمله همین برنای عزیز که بهترین مخاطبان را دارد، ایجاد زمینه مناسب برای آنان و ارائه دادن راه حل های مختلف و همچنین بلندگوی خواسته های آنان و نمایش صلابت شان است. برای برنا و گروه جدید علم و فناوری اش، همه رسانه های خوب سرزمین ام و جوانان عزیزتر از جانم، بهترین آرزوها را دارم.

*رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق

منبع: isti.ir

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
صرفه‌جویی ارزی؛ سامانه رمزگشای صدای دیجیتال «ایران‌ساخت» شد
صرفه‌جویی ارزی؛ سامانه رمزگشای صدای دیجیتال «ایران‌ساخت» شد
99/05/29 - 07:05
استفاده از ظرفیت های گسترده همکاری برای تقویت روابط با برن و وین
استفاده از ظرفیت های گسترده همکاری برای تقویت روابط با برن و وین
97/04/11 - 18:20
خواندن متن فارسی با استفاده از نرم‌افزار بومی
خواندن متن فارسی با استفاده از نرم‌افزار بومی
95/04/27 - 10:39
بیشتر بخوانیم