فروکش تب کرونا با محصولات ایرانی

فروکش تب کرونا با محصولات ایرانی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 68093
مرضیه دانایی*

 

 

این روزها و هم‌زمان با مواجهه کشورها با تب گرم کرونا، شرکت‌ها دست به کار رفع نیازها و تامین محصولات و یا ارائه خدماتی زده‌اند که می‌تواند سلامت را برای جامعه به ارمغان بیاورد. داناژن پژوهان کارمانیا یکی از همین شرکت‌ها است که در مسیر ارائه خدمات مولکولی، بیوشیمی و گرایش‌های مختلف میکروب‌شناسی پزشکی، صنعتی، غذای انسان و خوراک دام، محیط زیست، نانوفناوری و زیست‌فناوری گام بر می‌دارد.

در این شرکت خدمات آزمایشگاهی و آموزشی توسط کادر علمی و فنی متشکل از تخصص‌های زیست‌‌فناوری گیاهی، بیوشیمی، زیست‌ فناوری میکروبی و میکروب شناسی عمومی ارائه می‌شود.

طراحی و ساخت کیسه‌های بهداشتی استریل کننده ضایعات عفونی را  از اقدامات جدید این شرکت برای تأمین نیازهای ضروری در مقابله با کرونا است و در روزهای پایانی سال 98، طراحی‌ها انجام شد و پس از اثبات کارایی کیسه‌های مورد نظر در حذف ضایعات عفونی خشک و نیمه مرطوب، اقدامات لازم برای دریافت مجوزهای قانونی در حال انجام است.

حرکت در مسیر تولید محصول گندزدا با پایه آب با حداقل اثرات زیست‌ محیطی به عنوان جایگزین گندزدا های شیمیایی مرسوم نیز در واحد تحقیق و توسعه این شرکت در حال انجام است.

هدف اصلی این تولیدات، با توجه به تعدد ایده‌های تعریف شده، ایجاد اشتغال و تولید محصولات جدید با توجه به نیاز های غذایی و بهداشتی کشور است.

نقش شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی را در دسترس‌پذیر شدن تجهیزات و خدمات، نقشی مهم است. این شبکه آزمایشگاهی با ظرفیت‌سازی که از هزاران تجهیز و شرکت موجود در کشور صورت داده، توانسته تا حدود زیادی به کمک رفع موانع و تشریفات مرسوم برای دریافت خدمات آزمایشگاهی و تسهیل فرآیند کاری محققان بیاید که این روند باید با قوت بیش‌تری ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاهی داناژن پژوهان*

منبع: isti.ir

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم