مسیری هموار برای توسعه کشور

مسیری هموار برای توسعه کشور


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 84993
حمید خرسند*

مسیر توسعه علمی و فناورانه کشور از گذرگاه فناوران و مجموعه‌هایی عبور می‌کند که الزامات و تجهیزات مورد نیاز این هدف را تامین می‌کنند. شرکت‌هایی که با در اختیار داشتن علم، تخصص و ابزارهای کاربردی به عنوان زیرساختی مهم و بازیگرانی کارآمد در توسعه علمی کشور محسوب می شوند.

در همین راستا صنایع مختلف برای توسعه خود از این ابزارها استفاده می‌کنند و با کمک آنها توانسته‌اند در مسیر توسعه یافتگی قدم بردارند و کارآمدی خود را بیشتر کنند. اما طی این مسیر بدون استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی میسر نیست و یکی از ضروریات برای تحقق توسعه کشور به کارگیری این ابزارهای سنجش دقیق، تست ها و آزمون‌های فناورانه است.

از جمله حوزه‌هایی که نیازمند استفاده از این آزمون‌ها است، عرصه بازرسی‌های غیر مخرب از سازه‌های فلزی و قطعات صنعتی است که تنها با کمک تجهیزات دقیق و موثر آزمایشگاهی میسر است. بر همین اساس، مجموعه آزمایشگاهی شرکت آرتینه صنعت پرتو یکی از بازیگران این حوزه است که بیشتر از یک دهه در زمینه بازرسی‌های غیر مخرب از سازه‌های فلزی و قطعات صنعتی فعالیت می‌کند.

این شرکت توانسته همزمان، با معرفی محصولات تابشی حرارتی مادون قرمز به‌عنوان یکی از واحدهای فناور مرکز رشد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی فعالیت‌های فناورانه و آزمایشگاهی خود را توسعه دهد.

این محصولات و تجهیزات در دوره‌های گوناگون نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ ساخت، ارائه شده است تا مسیر فروش تجهیزات و تامین نیاز بازار داخلی هموار شود. دیگر خدمات مجموعه ما به حوزه ارائه خدمات طراحی، مشاوره و ساخت کوره های پیشرفته است. طراحی و ساخت کوره و آون‌های مادون قرمز با نرخ گرمایشی بالای 600 درجه سانتی گراد، طراحی و ساخت کوره های دما و خلاء بالا، کوره های فشار بالا، کوره های گازی و انجام فرآیندهای brazing قطعات فلزی و سرامیکی بخشی از خدمات این مجموعه فناور و آزمایشگاهی است.

 

*عضو شبکه ازمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: isti.ir

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دانش‌بنیان‌ها در مسیری هموار محصولات خود را صادر می‌کنند
دانش‌بنیان‌ها در مسیری هموار محصولات خود را صادر می‌کنند
99/06/04 - 09:20
یک گام به رونق توانمندی‌های داخلی نزدیک‌تر شدیم
یک گام به رونق توانمندی‌های داخلی نزدیک‌تر شدیم
97/04/23 - 11:04
 مسیری پرکاربرد همراه با اقتصادی پر پول
مسیری پرکاربرد همراه با اقتصادی پر پول
96/11/02 - 10:55
بیشتر بخوانیم