نیازها را بشناسیم

نیازها را بشناسیم


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 48651
حسین رستگار*

صنعت زیست‌فناوری یکی از صنایع حیاتی در کشور ایران است. همفکری و هم‌افزایی در این صنعت جزء اساس و بنیان گسترش این حوزه و کسب‌وکارهای مرتبط با آن محسوب می‌شود.

از این رو با توجه به اهمیت صنعت بیوتک و سلامت در ایران و همچنین تعداد استارتاپ ها و نوآوری‌ها در این حوزه، نیاز به بسترسازی برای شبکه‌سازی هرچه بیشتر کسب‌وکارهای نوپا در این زمینه احساس می‌شود.

از زاویه دیگر به علت فاصله صنعت و دانشگاه، کسب و کارهای نوپایی که از دانشگاه به صنعت ورود پیدا می‌کنند. اغلب با توجه به مشکلات و موانع، امکان شناسایی درست نیازهای صنعت را پیدا نمی‌کنند و این موضوع به عنوان یکی از اصلی‌ترین علل شکست کسب‌وکارهای نوپا در این حوزه مطرح است.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با همین هدف به دنبال برگزاری رویدادهای فناورانه و نوآورانه است تا با این اقدام بتواند با حضور متقاضیان و عرضه‌کنندگان خدمات زیستی زیر یک سقف، شناخت بهتری نسبت به نیازهای فناورانه این حوزه پیدا کند.

این شناخت کمک می‌کند که افراد و بخش‌هایی که توانایی پاسخ به این نیازها را دارند شناسایی شوند و از ظرفیت و توان آن ها برای رفع مشکلات استفاده شود.

* رییس کارگروه سلامت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم