پل ارتباطی میان پژوهش تا محصول

پل ارتباطی میان پژوهش تا محصول


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 81355
اعظم کاهه*

مجموعه‌های آزمایشگاهی نقشی اثرگذار در ارتقای پژوهش‌ها، مقالات علمی، تولیدات و محصولات فناورانه دارند. باید یک ارتباط دوسویه میان حلقه‌های موثر پژوهش تا محصول برقرار شود. این هدف با کمک شرکت‌های دانش بنیان و مراکز تحقیق و توسعه محقق می‌شود.

این مجموعه‌ها با شناسایی نیاز ها و اولویت های صنایع کشور می‌توانند با ارائه راه‌کارها و مشاوره‌های تخصصی به دانشجویان و پژوهشگران آنها را در انتخاب موضوعات کاربردی مورد نیاز صنایع و رفع نیاز و مشکلات آنها یاری کنند و هم در کاربردی شدن مقالات دانشگاهی و تجاری‌سازی آنها موثر باشند.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان نهادی حامی مجموعه‌های آزمایشگاهی توانسته این رسالت را به خوبی انجام دهد و با حمایت از مجموعه‌های آزمایشگاهی، به ارتقای کیفی محصولات و رفع نیاز صنایع شتاب دهد.

شرکت پیام آزمای البرز که یکی از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است هم با استفاده از این خدمات و حمایت‌ها در تلاش است تا با ارائه خدمات آزمایشگاهی و مشاوره به تولیدکنندگان، صنعتگران و پژوهشگران، نقش خود را در توسعه علمی کشور به خوبی ایفا کند.

هدف از فعالیت‌های مجموعه آزمایشگاهی ما، گسترش دانش فنی و مهارت‌های اجرایی در صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی است. این مجموعه در راستای ارتقاء سطح کیفی صنایع یادشده «خدمات تخصصی آزمایشگاهی و کنترل کیفیت»، «خدمات تحقیق و توسعه»، «برگزاری دوره‌های آموزشی»، «کارگاه‌های تخصصی» و «ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه»، راه‌کارها و مشاوره های لازم را به سازمان ها و صنایع ارائه می‌کند.

مجموعه آزمایشگاهی ما به تجهیزات پیشرفته و به روزی همانند دستگاه‌های طیف سنج مادون قرمز و اسپکتروسکوپی دو پرتویی، گاز کروماتوگرافی جذب اتمی و غیره مجهز است و توانمندی انجام همه آزمونه‌های عمومی و تخصصی مانند اندازه گیری فلزات سنگین، باقی مانده سموم دفع آفات نباتی، انواع مایکوتوکسین ها، انواع نگهدارنده ها و شیرین کننده‌های مصنوعی و تعیین غلظت نمونه های مجهول را دارد.

یکی از خدمات ارائه شده توسط این شرکت، انجام آزمایش‌های ارتقای کیفیت فرآورده‌های ضدعفونی‌کننده در روزهای شیوع کرونا است. این شرکت پس از آغاز همه‌گیری، با هدف ارایه خدمات کنترل کیفی و فرمولاسیون تولید محصولات مقابله با کرونا از قبیل انواع ضدعفونی کننده ها و پاک کننده‌ها، خدمات متنوعی را به فعالین این بخش ارایه می کند.

*عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: isti.ir

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
 نقش پارک‌های علم و فناوری در توسعه علوم دریا غیرقابل‌انکار است
نقش پارک‌های علم و فناوری در توسعه علوم دریا غیرقابل‌انکار است
97/05/28 - 11:45
 پل زدن روی شکاف نوآوری
پل زدن روی شکاف نوآوری
97/02/15 - 14:05
"ایران ساخت"، پل ارتباطی بین هنرمندان و فعالان اقتصاد دانش بنیان
95/05/05 - 09:49
بیشتر بخوانیم