ایده‌های خلاق زیست‌بوم دارویی کشور را شکوفا می‌کند

ایده‌های خلاق زیست‌بوم دارویی کشور را شکوفا می‌کند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 46590
با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پنل نقش شتاب دهنده ها در زیست بوم دارویی کشور برگزار می شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانش داروسازی نوین از 110 سال پیش و صنعت نوین داروسازی از 3 دهه قبل به ایران راه یافت. دانشی که با سرعت سرسام آوری در تمام دنیا توسعه یافت و به یکی از صنایع کاربردی در جهان بدل شد.

بر اساس آمارهای موجود جهانی میزان مصرف دارودر جهان سال 2014 بیشتر از یک تریلیون دلار بود که با وجود پیشر فت های هر روزه آن در سال 2018 به 3/1 تریلیون دلار رسید. ایران نیز یکی از بازارهای بزرگ دارویی را تشکیل می دهد. بازاری بزرگ و پر رونق که با کمک زیست بوم نوآوری روزهای خوب و پر سودی را می گذراند.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از نهادهای متولی توسعه صنعت دارویی در کشور است که در کنار دیگر بازیگران این عرصه در تلاش است تا با تشویق ورود شرکت های دانش بنیان و جوانان به صنعت دارویی کشور، این صنعت راهبردی را با بومی سازی شکوفا کند.


برگزاری پنل نقش شتاب‌دهنده‌ها در توسعه زیست‌بوم دارویی کشور 

چند سالی است که زیست بوم کسب و کار کشور دگرگون شده و از مدل سنتی خود فاصله گرفته است. این تغییر مسیر در تمام حوزه های کاری کشور رخ داده است و به نوعی راه رسیدن به کسب و کار پایدار در کشور به توسعه شتاب دهنده ها، استارتاپ ها و زیست بوم نوآوری و فناوری ختم می شود.

در همین راستا ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شتاب دهی به صنعت دارویی کشور اقدام به برگزاری پنل نقش شتاب‌دهنده‌ها در توسعه زیست‌بوم دارویی کشور کرده است. این ستاد با توجه به رسالتی که در این حوزه دارد توانسته است گام های موثری در حمایت از شتابدهنده‏‎های حوزه سلامت بردارد. 

پنل " نقش شتابدهنده‎ها در زیست بوم دارویی کشور" به همت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران چهار  شتابدهنده حوزه سلامت در کشور پنج شنبه چهارم مهرماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد. 

پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم