.
برگزاری کارگاه معرفی تسهیلات قانون جهش تولید برای فناوران حوزه اپتیک و کوانتوم

.


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 92457
کارگاه معرفی تسهیلات قانون جهش تولید برای فناوران حوزه اپتیک و کوانتوم به میزبانی علی اسفندیار، دبیر ستاد اپتیک و کوانتوم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، کارگاه معرفی تسهیلات قانون جهش تولید برای فناوران حوزه اپتیک و کوانتوم عصر یکشنبه، 29 مرداد ماه، با حضور شرکتها و متخصصان فعال در حوزه‌های مختلف اپتیک و کوانتوم در محل معاونت علمی برگزار شد. هدف از این کارگاه، معرفی تسهیلات قانون جهش تولید برای فناوران حوزه اپتیک و کوانتوم بود.

شقایق حق‌جوی جوانمرد، رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی در ابتدای این کارگاه با اشاره به مسئولیت‌های مرکز توسعه گفت: «ذیل برنامه‌های مرکز توسعه، ما دو مسئولیت بزرگ داریم؛ اول کمک به توسعه فناوری به خصوص فناوری‌های راهبردی و دوم کمک به نفوذ فناوری در صنعت. توسعه فناوری‌ زمانی فایده دارد که در جای خود بنشیند و باعث رونق صنعت شود.»

وی در ادامه درباره هدف اصلی این مرکز گفت:«هدف ما این است که بدانیم چگونه می‌توانیم با استفاده از شرکت‌های خوب و پیشرو در بخش خصوصی، فناوری‌های راهبردی را توسعه دهیم و همزمان بتوانیم از این توسعه در صنایع استفاده کنیم.»

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با اشاره به برنامه این مرکز برای رسیدن به هدفش گفت: «در کشورهای پیشرفته دنیا اگر شرکتی برای توسعه خودش برنامه‌ای داشته و برای حل مسائلش تحقیق کند و در نهایت، آن راه حل پژوهشی را تبدیل به یک ابزار توسعه کند، دولت‌ها به مقداری که این شرکت‌ برای تحقیق و توسعه (R&D) هزینه کرده، به همان میزان از مالیات آن‌ کسر می‌کنند. در کشور ما نیز امسال، دومین سالی است که این قانون، ذیل قانون جهش تولید دانش‌بنیان، اجرا می‌شود.»

حق‌جوی جوانمرد با بیان این که به خوبی واقف است که انجام کار تولید در شرایط فعلی اقتصادی کشور تا چه اندازه کار بزرگ و سختی است، گفت:«تمام تلاش ما در معاونت علمی، هموار کردن این مسیر به کمک خود شرکت‌ها و صنایع است. معاونت برنامه دارد تا شرکت‌ها را بیمه کند تا اگر زمانی قانون معافیت‌های مالیاتی دچار تغییر شد، معاونت با استفاده از منابع خود، هزینه‌های تحقیق و توسعه را به شرکت‌ها پرداخت کند.»

وی در پایان با اشاره به این نکته که در حال حاضر در بسیاری از بخش‌ها، صنعت ما توانایی پذیرش فناوری را ندارد، گفت: «تلاش ما آن است که با استفاده از این تسهیلات، مسیر را برای استفاده از فناوری در صنعت هموار کنیم.»

در ادامه این کارگاه، تاج‌الدینی، نماینده معاونت اقتصاد دانش‌بنیان به توضیح اعتبارهای مالیاتی در نظر گرفته شده برای شرکت‌ها و صنایع پرداخت. این برنامه‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارت اند از معافیت مالیاتی فروش محصولات دانش‌بنیان، اعتبار مالیاتی برنامه‌های تحقیق و توسعه و اعتبار سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از اعتبارهای مالیاتی معاونت علمی و فناوری می‌توانند به سامانه ارائه اطلاعات پروژه های تحقیق و توسعه مشمول اعتبار مالیاتی به نشانی etebar14.ir مراجعه کنند.

در پایان این کارگاه نیز محمود شکیب، کارشناس بخش توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان به معرفی خدمات تجاری‌سازی و یارانه‌های دولتی که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند پرداخت.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این خدمات و یارانه‌ها می‌توانند به سامانه خدمات توانمندسازی مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی به نشانی bizservices.ir مراجعه کنند.

14#

انتهای پیام

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم