امسال پاویونهای ملی ایران در 16 نمایشگاه بینالمللی و 7 حوزه تخصصی برپا خواهد شد
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، توسعه بازار بینالمللی یکی از مهمترین مسیرهای رشد و پیشرفت شرکتها است. شرکتها پس از توانمند شدن برای صادرات، نیاز به حضور در نمایشگاه های بینالمللی و معرفی محصول خود دارند.
از این رو مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری در راستای حمایت از توسعه صادرات شرکتهای دانشبنیان؛ اقداماتی چون «برگزاری پاویون بینالمللی در مهمترین نمایشگاههای دنیا»، «اعزام هیات تجاری و برگزاری جلسات رودررو برای شرکتهای دانشبنیان»، «پذیرش هیات تجاری در نمایشگاههای تخصصی ایران» و «حمایت از حضور مستقل در نمایشگاههای بینالمللی» را برای استفاده حداکثری از پتانسیل نمایشگاههای بینالمللی در نظر گرفته است.
بر اساس گزارشهای موجود تاکنون بیش از 400 شرکت در پاویونهای بینالمللی که توسط مرکز تعاملات در نمایشگاههای بزرگ دنیا برپا شده است، حضور داشته و توانستهاند محصولات خود را به نمایش بگذارند. امسال نیز پاویونهای ملی ایران در 16 نمایشگاه و 7 حوزه تخصصی «نفت و گاز و پتروشیمی»، «مواد پیشرفته و صنایع وابسته»، «ماشینآلات و تجهیزات پیشرفته»، «کشاورزی و صنایع غذایی»، «عمومی»، «ساختمان» و «دارو و تجهیزات پزشکی» برپا خواهد بود.
همچنین اعزامهای سال 1402 شامل 24 نمایشگاه در 15 حوزه تخصصی میشود. این اعزامها در حاشیه برگزاری نمایشگاههای تخصصی و همراه با برگزاری نشستهای تخصصی رودررو برای شرکتهای دانشبنیان، خلاق و فناور است.
در برنامه سال 1402، هیاتهای تجاری همزمان با برگزاری نمایشگاههای تخصصی در محل نمایشگاه بینالمللی تهران توسط شرکتهای دانشبنیان و کارگزاران پذیرش میشوند. هیاتهای تجاری پس از حضور در نمایشگاهها ملزم به برگزاری جلسات رودررو با شرکتهای دانشبنیان متقاضی هستند و به این ترتیب شرکتها میتوانند محصولات خود را به تجار دیگر کشورها معرفی کنند.
در این تقویم شانزده برنامه پذیرش هیاتهای تجاری نیز تدوین شده است. علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دانلود برنامه برگزاری پاویونها و نمایشگاههای سال 1402 به این آدرس مراجعه کنند.
#23
Send to friends