system
آسیب‌های خطوط لوله هوشمند بررسی می‌شوند
آسیب‌های خطوط لوله هوشمند بررسی می‌شوند
با تولیدات یک شرکت فناور؛

آسیب‌های خطوط لوله هوشمند بررسی می‌شوند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 18384
یک شرکت فناور توانسته است با تولید رادارها و اسکنرهای هوشمند و دستی بررسی و تست خطوط لوله و مخازن نیاز صنایع کشور از جمله نفت، گاز و پتروشیمی را به این تجهیزات برطرف کند.

یک شرکت فناور توانسته است با تولید رادارها و اسکنرهای هوشمند و دستی بررسی و تست خطوط لوله و مخازن نیاز صنایع کشور از جمله نفت، گاز و پتروشیمی را به این تجهیزات برطرف کند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی محمدی مدیرعامل شرکت هوشمندسازان ، طراحی و ساخت تجهیزات بازرسی فنی برای خطوط لوله و مخازن ذخیره به روش تست غیرمخرب را زمینه فعالیت این شرکت فناور عنوان کرد و افزود: این شرکت با تولید دانش فنی منحصر به فرد و نیز بومی سازی این محصولات در کشور توانسته است محصولاتی در زمینه تست و ارزیابی خطوط لوله از جمله خطوط نفت و گاز و مخازن زیر زمین تولید و به مرحله تجاری برساند.


این فعال فناور افزود: این شرکت در زمینه تست و ارزیابی خطوط لوله، رادارهای زمین نفوذ (GPR) و نیز سیستمهای هدایت خودکارطراحی و تولید کرده است.
محمدی در خصوص تولید اسکنر دستی کف مخزن گفت: از آن‌جایی‌که برای حفظ و نگهداری مخازن ذخیره از خوردگی‌ها، این مخازن باید به‌طور منظم بازرسی شوند بررسی و پیشگیری آسیب‌های بوجود آمده در مراحل اولیه بسیار مهم است که اسکنر دستی کف مخزن، بر پایه تکنیک نشت شار مغناطیسی که یکی از روش‌های پیشرفته بازرسی غیرمخرب محسوب مب‌شود، طراحی و ساخته شده است.
وی افزود: این محصول در  بازرسی ورقه‌های فلزی که دسترسی به آن‌ها توسط اسکنر هوشمند کف مخزن غیرممکن است مانند کناره‌های مخزن و یا ورقه‌های فلزی، ورق‌های قرار گرفته در زیر لوله‌ها و یا در کنار ستون‌ها کاربرد دارد.


مدیرعامل هوشمندسازان جهان به تولید اسکنر هوشمند مخازن توسط این شکرت فناور اشاره کرد و افزود: نبا این دستگاه، میزان سطح بازرسی شده در واحد زمان یا به عبارتی سرعت اسکن سطحی بسیار بالا ست و به همراه امکان تشخیص و تفکیک عیوب در سطح داخلی و خارجی اسکن و همچنین قابلیت اطمینان در نمایش قطعی نقاط خوردگی، این دستگاه را در یافتن عیوب مخازن قابل اطمینان ساخته است.
محمدی به ویژگی‌های منحصر به‌فرد اسکنر دستی کف مخزن ساخته شده توسط این شرکت فناور اشاره کرد و افزود: این اسکنر با صفحه نمایش خود می‌تواندخوردگی‌ها را به نمایش درآورد و در عین حال که از مگنت‌های قدرتمند ، سیستم داده‌بردار دقیق از پردازش سیگنال توسط الگوریتم‌های منحصر این شرکت داخلی بهره می‌برد دارای ابعاد کوچک و وزن کم است.
 وی ادامه داد: این ویژگی‌ها منجر شده است که دستگاه اسکنر دستی کف مخزن بتواند به صورت موثری در بازرسی مناطق غیرقابل دسترس در مخازن ذخیره به اسکنر هوشمند کف مخزن کمک کند و نیز نقشه بدست آمده از اسکنر دستی به آسانی قابل انتقال به نرم افزار اسکنر هوشمند خواهد بود.

پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: