system
آغاز به‌کار نخستین مرکز هم‌آفرینی کشور در حوزه صنایع غذایی و زیستی
آغاز به‌کار نخستین مرکز هم‌آفرینی کشور در حوزه صنایع غذایی و زیستی

آغاز به‌کار نخستین مرکز هم‌آفرینی کشور در حوزه صنایع غذایی و زیستی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 94899
نخستین مرکز هم‌آفرینی فناوری صنایع غذایی و زیستی کشور با حضور معاون علمی رییس‌جمهور در استان البرز به بهره‌برداری رسید.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، امروز جمعه همزمان با سفر  رییس‌جمهور به استان البرز، روح الله دهقانی، معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با حضور در پارک علم و فناوری این استان، نخستین مرکز هم‌آفرینی صنایع غذایی و زیستی را در شرکت تولید و توسعه قراردادی البرز افتتاح کرد.
این مرکز هم‌آفرینی، به صاحبان صنعت غذا از یک سو و شرکت های دانش‌بنیان و فناور از سوی دیگر خدمات متنوعی مانند شتابدهی ایده، تولید نمونه، تجاری‌ سازی، تولید قراردادی وتوسعه محصول را ارائه می‌دهد.
مرکز هم آفرینی صنایع غذایی و زیستی ذیل شرکت تولید و توسعه قراردادی کشور، با حمایت معاونت علمی، جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش فناوری استان البرز و با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی، به بهره برداری رسیده است.
این شرکت در زیرساختی به مساحت ۷۴۰۰ متر مربع، امکان هم‌آفرینی فناورانه را در حوزه‌هایی همچون صنایع غذایی و زیستی، انرژی، برق و الکترونیک، نفت، بالادستی و پایین دستی گاز پتروشیمی، ، ساختمان فراهم می‌کند.
شرکت تولید و توسعه قراردادی البرز بستری است که با شبکه‌ای  گسترده از بازیگران زنجیره ارزش محصولات غذایی و زیستی، تلاش خواهد کرد تا چالش‌های موجود در صنعت و فناوران را برطرف‌ کند. شرکت‌های نوپا و فناور می‌توانند به کمک این مرکز، تولید بدون کارخانه و تولید قراردادی انجام دهند و ضمن شتابدهی و توسعه بازار، محصول یا خدمت خود را تجاری کنند.
 
 این مرکز به عنوان اولین مرکز توسعه و تولید قراردادی در کشور، خدمات متنوعی مانند شتابدهی ایده، تولید نمونه، تجاری‌ سازی، تولید قراردادی وتوسعه محصول را ارائه می‌دهد.
 
کارویژه شرکت تولید و توسعه قراردادی را می‌توان در حل سخت ترین چالش‌های پیش‌روی تولیدکنندگان دانست. خدمات صنعتی این مرکز شامل چهار بخش مشاوره تخصصی، عرضه محصول به بازار،  مدیریت عملیات برون‌سپاری و مپینگ زنجیره تأمین است.
 
ارایه خدمات توسعه نوآوری یکی از اهداف این شرکت است و فراهم آوری شرایط بهینه برای توسعه محصولات قبلی یا جدید، عارضه یابی در صنعت، انتقال فناوری به وسیله راه‌حل‌های سریع و پایدار از مهم ترین خدمات در  زیست بوم فناوری و نواوری به شمار می رود.
 
این مرکز هم آفرینی برای نخستین بار در کشور و با هدف توسعه فناوری و نوآوری در حوزه کشاورزی، امنیت غذا، تولید و بهره‌برداری مواد غذایی راه‌اندازی شده است.
این مرکز هم‌افرینی زنجیره کاملی از تولیدکنندگان، تامین کنندگان، آزمایشگاه‌ها، شرکت های دانش‌بنیان و فناور را کرد هم آورده است تا ضمن ارتقای تاب‌آوری فناورانه صنعت غذا و کشاورزی، مسیر تولید برای فناوران فعال در این صنعت هموار شود.
گفتنی است مراکز هم‌آفرینی، چالش های صنعت را حل و به فناوران امکان می‌دهد تا تولید صنعتی بدون کارخانه را محقق کنند و بدین ترتیب به‌ افزایش بهره وری واحدهای تولیدی و صنعتی هم کمک خواهد کرد.
مرکز هم آفرینی صنایع غذایی و زیستی، تکمیل زنجیره های ارزش در حوزه صنعت غذایی و زیستی را دنبال می‌کند.
 
#۲۴

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: