system
اجرای طرح‌های بهینه انرژی نیازمند بهره‌مندی از دانش بین رشته‌ای است
اجرای طرح‌های بهینه انرژی نیازمند بهره‌مندی از دانش بین رشته‌ای است
نگاهی اجرایی بر اقدامات فناورانه؛

اجرای طرح‌های بهینه انرژی نیازمند بهره‌مندی از دانش بین رشته‌ای است


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 26077
طرح‌های بهینه سازی انرژی و محیط زیست، سامانه ای پیچیده، یکپارچه و گسترده هستند و اجرای آنها همکاری تخصص های مختلف و بهره مندی از دانش بین رشته ای را الزامی می‌سازد.



طرح‌های بهینه سازی انرژی و محیط زیست، سامانه ای پیچیده، یکپارچه و گسترده هستند و اجرای آنها همکاری تخصص های مختلف و بهره مندی از دانش بین رشته ای را الزامی می‌سازد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی، ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی، سه دفتر به عنوان ارکان تشکیلاتی ستاد همچون مرکز نوآوری و توسعه فناوری بهینه سازی انرژی و محیط زیست،دفتر راهبردی شبکه های تخصصی و کسب و کار خدمات انرژی و محیط زیست به منظور اجرایی سای طرح های بهینه در مصرف انرژی سازماندهی کرده است که این ارکان با بهره مندی از دانش انرژی در مسیر خود در حرکتند.  
دفتر راهبری شبکه های تخصصی
تجمیع و مرتبط کردن تجهیزات و سیستم های مختلف با یکدیگر، یکپارچه سازی فرایندها، ایجاد ارتباط مابین اجزای مختلف یک سیستم تاثیرات و اندر کنش کتقابل جریان های انرژی مواد و اطلاعات با یکدیگر، کاربرد سیستم های پایش و کنترل و بالاخره هوشمند سازی سیستم ها از مشخصه ها و ضرورت های طرح های بهینه سازی انرژی و محیط زیست است. از این رو اجرای طرح های مذکور هم افزایی توانمندی ها، مشارکت تخصص ها و نهادهای مختلف و متعدد در اجرای طرح ها و جریان شفاف اطلاعات را لازم مینماید.
از این رو حمایت از توسعه کسب و کارهای مشخص و هم افزایی توانمندیهای نهادهای تخصصی از طریق شبکه سازی پیگیری شده است.
کسب و کار خدمات انرژی و محیط زیست
اجرای طرح های بهینه سازی انرژی و محیط زیست ایجاب میکند تقاضا برای افزایش کارایی، بهبود بازده و ارتقای بهره وری شکل گیرد و خدمات بهینه سازی مورد مطالبه بنگاه های اقتصادی، بخش و حمل و نقل، ساختمان ها، عوامل در سایر بخش های اقتصادی و اجتماعی باشد.
هنگامی که تقاضای خدمات انرژی در بخش های عرضه و مصرف حامل های انرژی پدیدار شود عرضه خدمات مذبور از سوی شرکت های خدمات انرژی موضوعیت پیدا میکند.
از سوی دیگر اجرای طرح های گسترده و پیچیده ایجاب میکند هم افزایی توانمندی های اقتصادی، مدیریتی و فنی شرکت های خدمات انرژی صورت پذیرد که لازمه آن همکاری و مشارکت شرکت های خدمات انرژی تخصصی با همدیگر است. 
مرکز نوآوری و توسعه فناوری بهینه سازی انرژی و محیط زیست
ماموریت مرکز نوآوری و توسعه فناوری شناسایی، جذب و حمایت از ایده های نوآوری است. برای انجام این امر سیستم توسعه، پردازش و راستی آزمایی ایده های خلاقانه و ابتکارهای فردی و جمعی راه اندازی شده است که به کمک مشاور هادی انجام میگیرد و در فرایند پیگیری این موضوع هسته های دانش بنیان تشکیل میشود.
هسته های دانش بنیان به امر تکمیل و اعتبار بخشی ایده و نوآوری مبادرت میکند که در فرایند تکاملی خود میتواند به یک شرکت دانش بنیان با موضوع فعالیت مشخص و تخصصی تبدیل شود.
امیرعباس نجفی مدیر مرکز نوآوری و توسعه فناوری بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی با تأکید بر ضرورت فعالیت مرکز نوآوری و توسعه فناوری بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست گفت: این مرکز تحت مدیریت متخصصین حرفه‌ای‌ و با ارائه خدمات حمایتی از زایش و پویش ایده‌های نوین و ایجاد و توسعه گروهای حرفه‌ای دانش‌بنیان درزمینهٔ بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست پشتیبانی می‌کند.
ایده‌های نوآورانه مطابق با نیازهای جامعه ضروری است
نجفی کارآفرینی مبتنی بر علم سیستم را بسیار پیچیده خواند و گفت:  کارآفرینی قادر است نیازهای جامعه جهت توسعه درون‌زا را برآورده کند. عوامل متعددی در شکل‌گیری، عملکرد و توسعه این سیستم مؤثر است. شناسایی، رشد و پرورش ایده‌های نوآورانه مطابق با نیازهای جامعه به‌منظور خلق دانش و ثروت برای توسعه کشور ضروری است. بدین منظور مرکز نوآوری و توسعه فناوری بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست جهت شناسایی، حمایت و رشد افراد صاحب ایده و مراکز خلاق در حوزه انرژی و محیط‌زیست شکل‌گرفته است.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: