system
اختصاص بسته حمایتی خدمات جامع مالی و اعتباری به شرکت‌های دانش‌بنیان
اختصاص بسته حمایتی خدمات جامع مالی و اعتباری به شرکت‌های دانش‌بنیان

اختصاص بسته حمایتی خدمات جامع مالی و اعتباری به شرکت‌های دانش‌بنیان


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 96301
با هدف حمایت مالی و تسهیلاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان منتخب، موافقت‌نامه همکاری بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و بانک ملت منعقد شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور و عباس اشرف نژاد، قائم مقام مدیرعامل و معاون امور اعتباری بانک ملت،موافقت‌نامه همکاری با موضوع «بسته حمایتی، خدمات مالی و سقف تجمیعی موردی خدمات، تسهیلات، صکوک و سرمایه گذاری» امضا شد تا حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل و تسریع شود.

در راستای این تفاهم‌نامه همکاری، بسته‌ای جامع از خدمات تسهیلاتی و اعتباری شامل تسهیلات به شرکت‌های معرفی شده و یا خریداران محصولات دانش‌بنیان، با هدف توسعه بازار شرکتها و شرکتهای زنجیره تامین، تسهیل در صدور انواع تعهدات بانکی شامل ضمانت نامه و گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و نیز ایجاد و مدیریت نهادهای مالی با هدف تامین مالی یا ارائه خدمات تخصصی مالی به شرکت های دانش بنیان نوآور و فناور، مانند شرکت‌های مدیریت دارایی پلتفرم‌های SCF و ... اختصاص خواهد یافت.

همچنین بر اساس این تفاهم نامه همکاری بانک ملت ضمن پذیرش رکن ضمانت انتشار صکوک و اوراق گام گواهی اعتبار و مشارکت در توسعه ظرفیت تامین مالی جمعی، در پروژه‌های ملی و ارزش آفرین در اقتصاد دانش بنیان از جمله پروژه های تکمیل کننده زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی، پلی سیلیکون، سیلیکوشیمی، آزمایشگاه‌های مرجع ملی و توسعه فناورانه معدن مشارکت خواهد کرد.

اعطای تسهیلات به شرکت‌های معرفی شده توسط معاونت علمی

بانک ملت در راستای این همکاری، انواع تسهیلات خرید اقساطی لیزینگ و تنزیل اعتبار اسنادی را به شرکت‌های دانش‌بنیانی که از سوی معاونت علمی معرفی شده‌اند مطابق با شرایط و توافقات کارگروه تخصصی مشترک اعطا می‌کند.

در حمایت از جنس «تضمین نوع یک»، مجموعاً پنج هزار میلیارد ریال تا سقف 200 میلیارد ریال به هر طرح دانش‌بنیان منتخب اختصاص می‌یابد. همچنین در حمایت از جنس «تضمین نوع دو» با اختصاص اعتبار تجمیعی دو هزار میلیارد ریال، به طرح منتخب حداکثر هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص خواهد یافت.

علاوه بر تضمین معاونت علمی برای اختصاص اعتبارات و تسهیلات به طرح‌های دانش‌بنیان از دیگر محورهای حمایت در قالب این تفاهم نامه همکاری می‌توان به سرمایه‌گذاری جسورانه، خدمات تامین مالی و انتشار اوراق صکوک شرکت‌های دانش‌بنیان، همکاری در توسعه انتشار اوراق گام، همکاری در پروژه‌های راهبردی، تامین مالی خریداران محصولات دانش‌بنیان، تامین مالی زنجیره تامین (SCF) اشاره کرد.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در قالب این موافقت‌نامه همکاری و بر اساس مصوبات کارگروه مشترک، اقدامات لازم برای تخصیص منابع در اختیار تا سقف 30 هزار میلیارد ریال برای تحقق اهداف پیش بینی شده را نزد بانک معمول خواهد کرد.

#24

تصاویر

بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: