system
ارائه خدمات به متخصصان کشور در موسسه ساخت افزایشی ایران
ارائه خدمات به متخصصان کشور در موسسه ساخت افزایشی ایران

ارائه خدمات به متخصصان کشور در موسسه ساخت افزایشی ایران


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 33502
موسسه ساخت افزایشی ایران مرکزی است که در دانشگاه علم و صنعت ایران راه‌اندازی شده است تا شاهد ارائه خدمات پیشرفته به متخصصان حوزه چاپ سه‌بعدی باشیم.



موسسه ساخت افزایشی ایران مرکزی است که  در دانشگاه علم و صنعت ایران راه‌اندازی شده است تا شاهد ارائه خدمات پیشرفته به متخصصان حوزه چاپ سه‌بعدی باشیم.

 به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موسسه ساخت افزایشی ایران در دانشگاه علم و صنعت ایران راه اندازی شده است تا از این پس شاهد ارائه خدماتی متمرکز به متخصصان این حوزه باشیم. تحقیقات متمرکز بین رشته‌ای برای توسعه قطعات کاربردی سرامیکی، پلیمری و کامپوزیتی، ارایه خدمات نمونه سازی سریع (آزمایشکاه ساخت سه بعدی)، توسعه خدمات و تجاری سازی فناوری ساخت افزایشی و آموزش ساخت افزایشی برای دانش آموزان، دانشجویان و صنعتگران برخی اهداف از تاسیس این مرکز است.

بنابراین با توجه به اینکه فناوری ساخت افزایشی یکی از ده فناوری بنیان برانداز دنیا تا سال ۲۰۲۵ خواهد بود. ماهیت بین رشته‌ای این فناوری به گونه‌ای است که رشته‌های مهندسی مکاترونیک و مواد به صورت مستقیم و رشته‌های مهندسی نرم‌افزار، عمران، معماری و طراحی صنعتی به صورت غیر مستقیم در زنجیره ارزش آفرینی این فناوری قرار دارند. سرعت بالای رشد این فناوری به نحوی است که کمتر کسی امروزه در محیط های آکادمیک و صنعتی نامی از تحولات آن را نشنیده باشد و به طور حتم در آینده‌ای نزدیک در زمره فناوری های استراتژیک در کشورهای توسعه یافته قرار خواهد گرفت. در این راستا موسسه ساخت افزایشی با هدف توسعه فناوری، خدمات و بازار ساخت با همکاری دانشکده مهندسی مکانیک و مواد در دانشگاه علم و صنعت ایران تاسیس شده است. این موسسه یکی از مجهزترین فب لب‌های ساخت افزایشی (چاپ سه بعدی) را دارا است. این فب لب در فضایی به متراژ ۱۰۰ متر مربع در دانشگاه علم و صنعت ایران مشتمل بر فضای طراحی، آموزشی و آزمایشگاهی به صورت همزمان است. امکان پذیرش ۲۰ نفر به صورت همزمان در این محل وجود داشته که می‌توانند از فضای آموزشی و آزمایشگاهی بهره‌مند شوند.

البته آموزش دانش آموزان و آشنایی آنها با فناوری چاپ سه بعدی یکی از اقدامات مهمی است که توسط این مرکز و با حمایت ستاد انجام شده است. همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور اساتید مجرب نیز از دیگر اقدامات برای حرکت در مسیر پیشرفت هر چه بیشتر در این حوزه است که توسط این موسسه انجام شده است.

انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: