system
اهمیت سیاست‌گذاری کلان در زمینه بهبود کیفیت نان
اهمیت سیاست‌گذاری کلان در زمینه بهبود کیفیت نان
دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی تاکید کرد

اهمیت سیاست‌گذاری کلان در زمینه بهبود کیفیت نان


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 97113
دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی ضمن تاکید بر اهمیت سیاست‌گذاری کلان در زمینه بهبود کیفیت نان، نان را به عنوان تنها خوراک قابل دسترس برای تمام اقشار دانست.

به گزارش خبرنگار مرکز ارتبطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، طرح مدیریت هوشمندسازی یارانه آرد و نان در دولت سیزدهم مطرح شد تا با نظارت دقیق بر فرآیند تولید و توزیع نان و آرد، سدی در مسیر قاچاق آرد و تولید نان بی‌کیفیت ایجاد شود.

محمدرضا شمس اردکانی، دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی با اشاره به اهمیت سیاست‌گذاری کلان در زمینه بهبود کیفیت نان چنین اشاره کرد: نان به عنوان تنها خوراک قابل دسترس برای تمام اقشار جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به حوزه فعالیت این ستاد، به نظر تاکنون برای سیاستگذاریهای کلان در این زمینه کم کاری کرده است.

در ادامه این جلسه، اصغری، رییس پیشین سازمان غذا و دارو و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با تایید صحبتهای دبیر ستاد و تاکید بر این موضوع که نان به عنوان قوت اصلی مردم، کیفیت لازم را ندارد و دولت باید روی این موضوع سرمایه گذاری کند، چنین ادامه داد: اهمیت آشنایی عموم مردم با سبک زندگی مناسب برای کمک به مدیریت چالشهای زندگی و داشتن یک زندگی بدون استرس و شاد در کنار واردات کالاهای اساسی نظیر روغن و برنج باعث کاهش هزینه های بیمارستانی و دارو خواهد شد. این موارد باید مورد توجه در حوزه سیاستگذاریهای کلان دولت قرار گیرد.

وی افزود: بهتر است پیشنهادها از ستاد در قالب یک طرح ملی آماده سازی شود و از تجارب دنیا نیز در این رابطه استفاده شود و با سرمایه گذاریهای کم میتوان اثرات زیادی در بحث سلامت جامعه گذاشت. مثلا در بحث ازدیاد جمعیت می توان با برنامههای سادهای جلوی مرگ و میر کودکان و جوانان را گرفت.

#20

 

بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: