system
ایجاد عمق تولیدات علمی مستلزم وجود تجهیزات آزمایشگاهی است
ایجاد عمق تولیدات علمی مستلزم وجود تجهیزات آزمایشگاهی است
یک فعال آزمایشگاهی:

ایجاد عمق تولیدات علمی مستلزم وجود تجهیزات آزمایشگاهی است


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 13406
یک مدیر عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری گفت: بدون وجود تجهیزات آزمایشگاهی، مقالات و تحلیل‌های تئوری، حائز اعتبار و کیفیت لازم نخواهند بود.

یک مدیر عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری گفت: بدون وجود تجهیزات آزمایشگاهی، مقالات و تحلیل‌های تئوری، حائز اعتبار و کیفیت لازم نخواهند بود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مازیار مرندی مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اراک، با بیان این‌که بدون وجود ابزار مورد نیاز تحلیل، مقالات علمی نیز عملا عمق نخواهند داشت، افزود: بنابراین در تحقیق و پژوهش در یک حوزه خاص وقتی نتوانیم آزمایشاتی را انجام دهیم که نتایج آن‌ها دارای شکل مناسب و بر مبنای استاندارد پذیرفته شده در دنیا باشند، نخواهیم توانست تحلیل‌های تئوری مناسبی برای حل مساله استخراج کنیم و گام‌های بعدی نیز بدون اشکال نخواهند بود.
وی افزود: این امر به طور جدی بر کیفیت مقالات نیز تاثیر خواهد داشت و محقق به دلیل نبود نتایج مناسب، به ناچار سطح پژوهش را پایین می‌آورد، تا راجع به جزییات و عمق موضوع تحلیلی صورت نگیرد و بدین ترتیب، مقاله حائز کیفیت و اعتبار نخواهد بود.
مرندی، با بیان این‌که وجود تجهیزات آزمایشگاهی زمینه ساز و لازمه اصلی کار پژوهشی است عنوان کرد: بنابراین دستگاه‌های آنالیزی می‌تواند بهبود کیفیت و تکامل پژوهش‌های هر حوزه را رقم بزند و بدون وجود این امکانات، کار پژوهشی و تحقیقاتی در عمل کیفیت لازم را نخواهد داشت.
این عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ادامه داد: بسیاری از دستگاه ها با توجه به قیمت بالا امکان خرید جز به جز را برای تمامی آزمایشگاه‌ها غیر ممکن می‌کند و بنابراین می‌بایست دستگاه های آنالیز موجود مورد نیاز تحقیقات عمده، تکمیل و در قالبی مناسب و قابل استفاده همه پژوهشگران کشور، ارائه شود.
مرندی توسعه شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی را نیازمند مشارکت دانشگاه‌های اصلی هر شهر و یا استان، دانست و گفت: با ایجاد هماهنگی میان نیازها و توانمندی‌های استانی در وهله نخست میان دانشگاه‌های اصلی کشور، از موازی‌کاری در اختصاص بودجه و خرید تجهیزات ازمایشگاهی جلوگیری می‌شود.
مرندی، با بیان این‌که، رفع نیازهای تجهیزات آزمایشگاهی کشور در مرحله نخست، برطرف کننده نیاز آزمایشگاهی کشور را به دنبال خواهد داشت، گفت: دانشگاه با نیازسنجی از دانشکده‌ها و مجموعه‌های مختلف که آنان نیز از گروه‌های خود نیازسنجی کرده‌اند، درخواست خود را ارائه می‌کنند که نیازهای تکراری که با بهره‌گیری از دیگر مجموعه‌ها حل می‌شود رد شده و نیازهای اساسی پیگیری می‌شود.
وی افزود: اگر این امر در ابعاد کلان و در سطح کشوری انجام شود، با دریافت حداقل‌ نیازهای استان‌ها، بخش قابل توجهی از مشکلات و کمبود تجهیزات آزمایشگاهی کشور به صورت هدفمند برطرف می‌شود.

 

وی در پایان با بیان این‌که آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اراک، با هدف سامان‌دهی و ارائه خدمات بهتر به متقاضیان خدمات آزمایشگاهی شکل گرفت، عنوان کرد: با هدف سرویس‌دهی منظم و نگهداری بهتر و ارائه خدمت بهتر، به دانشجویان و اساتید دانشگاه و خارج از فضای دانشگاه، برخی از دستگاه‌ها و تجهیزات موجود در دانشگاه در قالب آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اراک به کار گرفته شد.
وی افزود: دانشگاه اراک توانایی دارد که در فضای جدید به بخش گسترده تری از مخاطبان، نه صرفا در سطح استان، بلکه به کل کشور خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی ارائه کند.
/پایان پیام/24

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: