system
با سنجش دقیق «کیفیت» به تولیدات دانش‌بنیان رسید
با سنجش دقیق «کیفیت» به تولیدات دانش‌بنیان رسید

با سنجش دقیق «کیفیت» به تولیدات دانش‌بنیان رسید


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 71027
تولید یک محصول دانش‌بنیان با کیفیت و رقابتی، به طوری‌که بازار را به دست بگیرد و رضایتمندی مشتری را به همراه داشته باشد، لازمه‌های گوناگونی دارد. محصول تولیدشده در مراحل پیش از تولید انبوه باید مراحل ارزیابی کیفی و کمی را پشت سر بگذارد.

سینا آزمای بندر عنوان یک مجموعه فناور است که با بهره‌مندی از تجهیزات ایران‌ساخت این خدمات را در حوزه‌های گوناگون به شرکت‌ها ارائه می‌دهد تا به موفقیت لازم در سنجش و ارزیابی کیفیت تولیدات خود دست پیدا کنند.

حیدر خوشدل نیت مدیر شرکت فناور سیناآزمای بندر با بیان این‌که این شرکت خدمات آزمایشگاهی به شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع و بدنه پژوهش را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم خود دنبال می‌کند، گفت: تلاش کردیم تا مجموعه‌ای کامل و گسترده از این خدمات فناورانه را گرد هم بیاوریم و به شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین محققان ارائه کنیم. از مهم‌ترین خدماتی که توسط سیناآزمای بندر ارائه می‌شود می‌توان به کنترل کیفی، بازرسی فنی، تعیین ماهیت، خدمات مشاوره فنی و همچنین آموزشی اشاره داشت.

این فعال فناور با اشاره به ایجاد اشتغال برای بیش از 50 نیروی انسانی متخصص به صورت مستقیم گفت: کارکنان این مجموعه فناور جزو دانش‌آموخته‌ها و متخصصانحوزه دانشی خود هستند و با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی که بخشی از آن‌ها ساخت داخل هستند، توانستند کشور را در صنایع و تولیدات و همچنین پژوهش‌های حوزه‌هایی چون زیست‌فناوری، الکترونیک، مواد معدنی، متالورژی، آب و خاک، غذا و کشاورزی یاری کنند.

خوشدل نیت با بیان این‌که، برخی از این خدمات فناورانه به صورت انحصاری و صرفا توسط مجموعه سیناآزمای بندر ارائه می‌شود، ادامه داد: بسیاری از مجموعه‌هایی که در پی دریافت تاییدیه‌ها و گواهینامه‌های کیفی محصولات خود هستند، به این خدمات آزمایشگاهی نیازی مبرم دارند که توسط تعداد اندکی از مجموعه‌های فناور در کشور ارائه می‌شود. متقاضیان ناچار بودند مسافت زیادی را برای ارائه نمونه محصول و دریافت نتیجه طی کنند که با ایجاد امکان این آزمون‌ها و همچنین دریافت نمونه و ارسال برخط تاییدیه‌ها، کار برای فعالان حوزه تولید و فناوری آسان شده است.

 

مدیر سینا آزمای بندر ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه الکتروموتور را یکی از ظرفیت‌های فناورانه این مجموعه فناور دانست و گفت: فعالان فناور این مجموعه از  ظرفیت آزمون انواع الکتروموتور دوار تک فاز و سه فاز جریان ثابت و دوار تا توان 30 کیلو وات برخوردار هستند. توسط این تجهیزات معیارایی مانند و توان،گشتاور، دما و تعیین رده انرژی برای انواع الکترو موتور را اندازه‌گیری می‌کند.

خوشدل نیت از امکان اندازه‌گیری میزان سمیت و کیفیت انواع کود و سم توسط این مجموعه فناور گفت و افزود: به عنوان تنها مجموعه فناور برای سنجش کود و سموم جنوب کشور خدماتی مانند آنالیز شیمیایی کودهای شیمیایی و آلی جامد و محلول، اندازه گیری میزان عناصر بکار گرفته شده در ساختار کود و همچنین اندازه گیری میزان حلالیت کودها را به شرکت‌های فعال در حوزه تولید این محصولات ارائه می‌کنیم.

وی با بیان این‌که دریافت کیفی و آسان این خدمات فناورانه، راه را برای تولیدکنندگان، واردکنندگان و فعالان زیست‌بوم نوآوری هموار کرده است، گفت: به عنوان یکی از مجموعه‌های فناور کشور تلاش کردیم تا با ارائه این خدمات، ضمن این‌که به حفظ سرمایه‌های ارزی و ریالی کشور کمک کنیم، شرکت‌ها در تویلد محصولات ایران‌ساخت کیفی و پژوهشگران در رسیدن به نتایج مطلوب و دقیق یاری شوند. خدماتی که با هزینه‌هایی به مراتب پایین و متناسب با نیاز مخاطبان، توانسته است نقشی اثربخش در پیشبرد پژوهش‌ها و عرضه محصولات با کیفیت باشد.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
کیفیت به تجهیزات حوزه پزشکی و سلامت رسید
کیفیت به تجهیزات حوزه پزشکی و سلامت رسید
99/08/12 - 11:53
نیاز صنایع به ابزار دقیق با تولیدات داخلی تأمین می‌شود
نیاز صنایع به ابزار دقیق با تولیدات داخلی تأمین می‌شود
98/08/25 - 14:00
 ارتقای آموزش و کیفیت خدمات دانش‌بنیان سنجش از دور ضروری است
ارتقای آموزش و کیفیت خدمات دانش‌بنیان سنجش از دور ضروری است
96/09/26 - 11:17
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: