system
بسترهای مورد نياز پروژه‌هاي مخابراتی، هوافضا، پزشکی و نظامي بومی‌سازی شد
بسترهای مورد نياز پروژه‌هاي مخابراتی، هوافضا، پزشکی و نظامي بومی‌سازی شد
به همت متخصصان ایرانی و برای نخستین بار در دنیا؛

بسترهای مورد نياز پروژه‌هاي مخابراتی، هوافضا، پزشکی و نظامي بومی‌سازی شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 15931
نياز پروژه‌هاي مخابراتی، هوافضا، پزشکی، نظامي و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به طیف وسیعی از بسترهای سخت‌افزاری و پردازشی، متخصصان کشور را بر آن داشت که این بسترها را در کشور بومی‌سازی کرده و در اختیار صنایع مختلف قرار دهند.

 نياز پروژه‌هاي مخابراتی، هوافضا، پزشکی، نظامي و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به طیف وسیعی از بسترهای سخت‌افزاری و پردازشی، متخصصان کشور را بر آن داشت که این بسترها را در کشور بومی‌سازی کرده و در اختیار صنایع مختلف قرار دهند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بسترهای سخت افزاری و پردازشی ایجاد شده در زمينه طراحی، ساخت و تولید پلتفرم‌های پردازشی و ماژول‌های آنالوگ، پياده‌سازي الگوريتم‌هاي پردازش سيگنال و توليد نرم‌افزارهاي مورد نياز در حوزه مخابرات و الكترونيك است.
این محصولات برای اولین بار در ایران طراحی و ساخته شده‌اند و نمونه مشابهی از این نوع محصولات در دیگر کشورها نیز وجود ندارد و در حال حاضر 50 قلم از محصول تولید شده در صنایع دفاعی، هوا و فضا و فرستنده‌ها و گیرنده‌های مخابراتی مورد استفاده قرار گرفته است.
مهران متقی نسب، مدیر فنی شرکت موج پردازش نیکسو در خصوص محصولات تولید شده در این شرکت، گفت: این شرکت در حوزه طراحی، شبیه‌سازی و ساخت انواع پلتفرم‌های پردازشی دیجیتال و ماژول‌های آنالوگ فرکانس بالا، پیاده‌سازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری الگوریتم‌های پردازشی، پیاده‌سازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری انواع اینترفیس‌ها و مانیتورینگ، طراحی کارت‌های پردازشی مبتنی بر انواع پردازنده‌هایDSP،FPGA و میکروکنترلرها و خدمات بازرگانی فعالیت می‌کند و در این حوزه‌ها توانایی تولید محصولات مختلف را دارد.
وی افزود: فعالیت‌های تحقیقاتی صورت گرفته در شرکت شامل مباحث مربوط به تکنولوژی روز بوده که به پیشبرد و بهبود سطح دانش ملی کمک بسزایی می‌کند.
به گفته متقی نسب، طراحی و ساخت انواع کارت‌های پردازشی و ماژول‌های آنالوگ در فرکانس‌های بالا و همچنین پلتفرم‌های پردازشی دیجیتال مبتنی بر جدیدترین پردازنده‌های دیجیتال، متناسب با نیاز صنایع دفاعی، مخابرات و هوا فضا، از جمله فعالیت‌های این شرکت در بخش تحقیق و توسعه است که باعث شده تا این شرکت در زمره شرکت‌های دانش بنیان قرارگیرد.
مدیر فنی شرکت موج پردازش نیکسو بیان کرد: این شرکت استاندارد‌سازی محصولات خود را با استانداردANSI/VITA57.1 تولید می‌کند و قابلیت صادر کردن این محصولات وجود دارد همچنین موفق به اخذ گواهینامهISO 9001 در مدیریت کیفیت از کشور انگلستان شده است.
B‐V016‐NKS يك كارت صنعتي يكپارچه با كارآيي بالا است كه براي پردازش و استخراج ديتا مبتني بر پردازنده    SX315TFPGA ازخانواده 6‐Virtex طراحي شده و طراحان سيستمي را قادر مي‌سازد كه فرستنده – گيرنده‌هاي ديجيتال با سرعت بالا و پهناي باند زياد را به راحتي طراحي كنند. اين كارت يك پردازنده نسل جديدsp(TMS320C6678 نيز دارد كه قابليت پردازش با سرعت بيش از1.25 GHz را دارد. علاوه بر اين داراي چهار كانال مبدل ديجيتال به آنالوگ 16 بيتي با امكان نمونه‌برداري همزمان درحداكثر نرخ1 GSPS و هشت كانال مبدل آنالوگ به ديجيتال 16بيتي با حداكثر نرخ نمونه‌برداري همزمان125 MSPS است. كلاك نمونه برداري مي‌تواند ازطريق يك منبع كلاك خارجي يا بوسيله منبع كلاك داخلي فراهم شده و وارد بخش PLL و توزيع كننده كلاك شود.  محصول تولیدی در رادارهاي مراقبتي، سيستمهاي مخابراتي، سيستمهاي راديويي، گيرنده‌هاي ديجيتال چندحالته، GSM,    EDGE,    W‐CDMA,    LTE ، CDMA2000,    WiMAX,    TD‐SCDMA، راديونرم‎‌افزارهاي همه كاره، سيستم‌هاي انتقال داده با پهناي باند بالا،سيستم‌هاي دمدولاسيون I/Q، سيستم‌هاي كنترل آتش و سامانه‌هاي پدافندي و سيستم‌هاي آنتن هوشمند کاربرد دارد. متقی نسب در خصوص صادرات این محصول به دیگر کشورها، گفت: محصولات تولیدی شرکت، امکان صادرات نیز دارد و به دنبال این کار هستیم اما هنوز محصولی به دیگر کشورها صادر نکرده‌ایم.
وی بیان کرد: به دلیل محدودیت بودجه و محدودیت کاربرد محصولات تولیدی شرکت، توانایی تولید بالای این محصولات وجود ندارد و طبق نیاز و درخواست کاربران اقدام به تولید این محصولات می‌کنیم.
متقی نسب در خصوص حمایت معاونت علمی در زمینه تولید محصولات، اظهار کرد: معاونت علمی با ارائه وام و تسهیلات، شرکت را در تولید محصولات یاری کرده است.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: