system
تامین اقلام گلوگاهی صنعت فولاد با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و «فولاد مبارکه»‌
تامین اقلام گلوگاهی صنعت فولاد با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و «فولاد مبارکه»‌

تامین اقلام گلوگاهی صنعت فولاد با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و «فولاد مبارکه»‌


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 94703
با حضور معاون علمی رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت توافق‌نامه همکاری معاونت علمی و مجتمع فولاد مبارکه با هدف تامین اقلام گلوگاهی صنعت فولاد منعقد شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در جریان امضای توافق‌نامه‌های همکاری چندجانبه بین معاونت علمی، وزارت صمت، شرکت فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران و ایمیدرو، زمینه برای توسعه فناوری‌های گلوگاهی صنایع و هوشمندسازی معادن به کمک دانش‌بنیان‌ها فراهم شد.

در همین راستا، توافق‌نامه‌ای میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و مجتمع فولاد مبارکه در زمینه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و بومی‌سازی اقلام گلوگاهی صنعت فولاد منعقد شد.

اجرای پروژه بومی‌سازی صنایع نفت و گاز و فولاد در راستای توسعه و تحقق اقتصاد دانش‎‎بنیان در کشور، استفاده از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، ارتقای تابآوری ملی و رقابتپذیری بینالمللی در محصولات و تجهیزات موضوع توافق‌نامه و کمک به توسعه بازار و صادرات آنها، توسعه نیروی انسانی مستعد در راستای موضوعات این توافق‌نامه با استفاده از ظرفیت سرمایه انسانی زیست‌بوم کارآفرینی و دانش‌بنیان کشور از مهم‌ترین اهداف و محورهای این توافق‌نامه همکاری است.

اولویت‌های توافق

نخستین اولویت این توافق‌نامه شامل فرآوری معادن کم عیار با استفاده از فناوری‌های SMR و RHF، توسعه اقتصاد چرخشی  با محوریت بازیافت مواد، مدیریت پسماند اعم از سرباره ها، باطله‌ها و پساب، احداث پلنت LNG، ساخت انواع اجزاء کوره قوس الکتریکی و ساخت پمپ ها و شیرهای هیدرولیک است.

همچنین تحقق انقلاب صنعتی چهارم، اینترنت اشیاء، رباتیک، بینایی ماشین و پردازش تصویر، تولید انواع قالب‌های ریخته گری، ساخت و بهبود غلطک، توسعه انرژی های پاک و تولید آلیاژهای پیشرفته مانند سوپرآلیاژها از اولویت‌های دوم این توافق‌نامه همکاری است.

در قالب اولویت‌های سوم توافق‌نامه همکاری معاونت علمی و مجتمع فولاد مبارکه نیز اهدافی چون توسعه دستگاه حفاری، تجهیزات رطوبت سنج، ارتعاش سنج، ساخت انواع روانکار آنالیزگرهای آنلاین، مطرح شده است.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ضمن مساعدت و مشارکت در معرفی شرکت های دانش بنیان پس از اعلام نیاز موضوعات از سوی فولاد مبارکه در شناسایی، حمایت و معرفی طرح های کلان ملی در حوزه فناوری و نوآوری و دارای جذابیت سرمایه گذاری همکاری می‌کند.

همچنین تسهیل و حمایت از ایجاد و یا توسعه مراکز تحقیق و توسعه و صنعتی‌سازی، اخذ استانداردهای بین المللی و استفاده از ظرفیت برون مرزی متناسب با ضوابط موجود در معاونت علمی، تسهیل در صدور مجوزهای قانونی مرتبط با معاونت برای طرحها و حمایت جهت فراهم‌ کردن زیرساخت جهت آزمونهای آزمایشگاهی و میدانی از دیگر تعهدات معاونت علمی در قالب این توافق‌نامه همکاری است.

مجتمع فولاد مبارکه نیز متعهد شده است ضمن معرفی طرح های توسعه ای در راستای ایجاد مرکز تحقیق‌ و توسعه و ساخت صنعتی از طریق تخصیص زمین و ایجاد زیرساختهای مورد نیاز، سرمایه گذاری در حداقل پنج پروژه پیشران، معرفی نیازهای صنعت فولاد و مساعدت در همکاری با واحدهای مختلف ذی نفع طرح همکاری‌های لازم را صورت دهد.

#24

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: