system
ترالی پانسمان شست و شوی اتوماتیک برای نخستین بار در دنیا تولید شد
ترالی پانسمان شست و شوی اتوماتیک برای نخستین بار در دنیا تولید شد
توسط یک شرکت فناور ایرانی ؛

ترالی پانسمان شست و شوی اتوماتیک برای نخستین بار در دنیا تولید شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 15857
دستگاه ترالی پانسمان و شستشوی اتوماتیک برای نخستین بار در دنیا توسط یک شرکت فن‌آور ایرانی طراحی و ساخته شد.

 دستگاه ترالی پانسمان و شستشوی اتوماتیک برای نخستین بار در دنیا توسط یک شرکت فناور ایرانی طراحی و ساخته شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد نادری زاده ، مدیرعامل شرکت سازنده این دستگاه گفت: ترالی پانسمان و شستشوي اتوماتیک برای نخستین بار طراحی و ساخته می‌شود تا با ایجاد و حفظ محیط استریل، سرعت التیام زخم بیمار را افزایش دهد.

وی بیان کرد: از این دستگاه می‌توان در تمام بخش‌های بیمارستان و درمانگاه‌ها، مراکز بهداشتی، مطب‌ها و غیره که بیماران دارای زخم در آن هستند جهت پانسمان وشستشوي زخم آنها استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت دانش بنيان نادرطب گستران جنوب گفت: ترالی پانسمان و شستشوی اتوماتیک برای زخم بیمار استفاده می‌شود. تفاوت این دستگاه با ترالي پانسمان معمولی این است که در اين نمونه ريختن سرم شستشو و بتادين بدون مداخله دست دست صورت مي گيرد و باعث حفظ محيط استريل يراي انجام پانسمان مي شود .

وی توضیح داد: طبق تحقیقات كه در دانشگاه صورت گرفت ، بیشترین انتقال عفونت از طریق سرم و بتادین حاصل از پانسمان دستی پرستاران به بیماران منتقل می‌شود. چون دستكش و گاز استريل براي بيماران هزينه مي شود ولي چون شيتشوي زخم بيمار توسط يك پرستار صورت ميگيرد و سرم و بتادين به صورت دستي به روي زخم. بيمار ريخته مي شود و معمولا با دستكش استريلي كه با زخم بيمار در تماس بود اينكار صورت مي گيرد ، باعث انتقال عفونت بيمارستاني زيادي مي شود .

نادری زاده نحوه عملکرد دستگاه پانسمان و شستشوی اتوماتيك را این‌گونه بیان کرد: این دستگاه داراي یک لگن با قابلیت تنظیم ارتفاع است كه به راحتی زیر دست يا پاي بیمار قرار مي گیرد. سرم شستشو توسط يك پدال کار می‌کند كه از طريق ست سرم و پس از رد شدن از شير برقي باعث ريختن سرم شستشو روي زخم بيمار مي شود و با فشار مجدد پدال مسير ريختن سرم توسط شير برقي كه از بيرون روي لوله سرم فشار مي دهد بسته مي شود . بتادین هاي اسكراب و سولوشن نیز با سنسورچشمی کار می‌کند و زماني كه پرستار گاز استريل را زير قسمت مشخص شده براي ريختن بتادين قرار مي دهد اين كار به صورت اتوماتيك صورت ميگيرد كه همه اين عمليات در نهايت باعث مي شود كه پرستار زماني كه دستكش استريل پوشيده است به هیچ جا جز زخم بيمار ، دست نزند و عفونت از طريق دست زدن به بدنه ظرف سرم شستشو و بدنه ظرف بتادين كه غير استريل است به بيماران منتقل نشود .

وی ادامه داد: این عملکرد باعث کاهش عفونت بیمارستانی و در نتیجه کوتاه شدن مدت زمان اقامت بیمار در بیمارستان و كاهش تزريق آنتي بيوتيك به بيمار خواهد شد كه در نهايت باعث كاهش هزینه هاي دولت و مردم خواهد شد.

مدیر این شرکت فن‌آور، با تاکید بر نداشتن هیچ‌گونه مشابه داخلی و خارجی طرح بیان شده گفت: این طرح در حالا ثبت بین‌المللی است. وزیر محترم بهداشت قول خرید حمايت از خريد تضمینی آن را انجام داده است كه بر این اساس هر بیمارستانی که از دستگاه پانسمان و شستشوي اتوماتیک خریداری کند تنها 50 درصد هزينه خريد آن را پرداخت می‌کند و صندوق نوآوري و شكوفايي تسهيلات خريد ليزينگ را در اختيار خريداران اين دستگاه قرار خواهد داد .

گفتنی است، این شرکت با دستگاه «ترالی پانسمان و شستشوی اتوماتیک» در سومین مراسم رونمایی از دستاوردهای دانش‌بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی حضور داشت.

پایان پیام/۲۹

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: