system
ترویج و توانمندسازی در حوزه نقشه‌برداری مغز با برگزاری بزرگترین رویداد این حوزه
ترویج و توانمندسازی در حوزه نقشه‌برداری مغز با برگزاری بزرگترین رویداد این حوزه
در نشست خبری سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز مطرح شد؛

ترویج و توانمندسازی در حوزه نقشه‌برداری مغز با برگزاری بزرگترین رویداد این حوزه


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 38223
دومین سمپوزیوم تازه‌های نقشه برداری مغز ایران با هدف ترویج، توانمندسازی، توسعه و رشد متخصصان حوزه علوم شناختی و نقشه‌برداری مغز برگزار می‌شود.


دومین سمپوزیوم تازه‌های نقشه برداری مغز ایران با هدف ترویج، توانمندسازی، توسعه و رشد متخصصان حوزه علوم شناختی و نقشه‌برداری مغز برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدرضا آی رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در نشست خبری دومین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز ایران با اشاره به حضور محققان تراز اول حوزه نقشه برداری مغز در این رویداد اظهار کرد: برگزاری سمپوزیوم یکی از برنامه های ترویجی آزمایشگاه در این حوزه است تا با حضور محققان داخلی و خارجی اطلاع رسانی و تبادل اطلاعات انجام شود.
آی در ادامه گفت: سمپوزیوم 18 و 19 مهرماه برگزار می شود تا شاهد همگرایی بیشتر در توسعه علوم و فناوری های نقشه برداری مغز و به روز رسانی اطلاعات پژوهشگران باشیم. برگزاری کارگاه های آموزشی، نشست تخصصی و سخنرانی از جمله برنامه های این رویداد است.

توانمندسازی متخصصان حوزه نقشه برداری مغز
در ادامه حسین قدیری دبیر اجرایی این سمپوزیوم نیز بیان کرد: ترویج، توانمندسازی، توسعه و رشد متخصصان حوزه علوم شناختی و نقشه برداری مغز از رسالت های آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز است و در این راستا سمپوزیوم برگزار می شود. با توجه به موفقیت و استقبال از نخستین دوره برگزاری این رویداد، امسال دومین سمپوزیوم برگزار می شود.
قدیری ادامه داد: رویداد بزرگی در حوزه نقشه برداری مغز از 1 تا 30 مهر ماه توسط آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز طراحی شد که شامل برگزاری کارگاه های آموزشی، سمینار علمی، نشست تخصصی و سخنرانی محققان است که بخشی از این 30 روز به 2 روز برگزاری سمپوزیوم اختصاص دارد. در این سمپوزیوم افراد متخصص از داخل و سایر کشورها به تعامل علمی می پردازند.
وی هدف از برگزاری این رویداد را افزایش توانمندی و آگاهی در این حوزه دانست تا کشور در زمره کشورهای صاحب سبک و اندیشه بین سایر کشورها در این حوزه قرار گیرد.

معرفی توانمندی های شرکت های دانش بنیان حوزه نقشه برداری مغز

قدیری با اشاره به برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری نقشه برداری مغز  به عنوان رویدادی جانبی در سمپوزیوم عنوان کرد: این جشنواره با هدف حمایت و معرفی توانمندی های شرکت های دانش بنیان حوزه نقشه برداری مغز برگزار می شود. در این جشنواره شرکت های دانش بنیان این حوزه برای معرفی محصولات و فناوری خود فضایی دارند. بنابراین فرصتی فراهم می شود تا شرکت ها  از نزدیک فناوری خود را در اختیار پژوهشگران و اساتید قرار دهند. همچنین 10 شرکت به جشنواره راه یافتند.

همچنین غلامعلی حسین زاده معاون پژوهش و فناوری آزمیشگاه ملی نقشه برداری مغز با بیان اینکه 16 سخنران در حوزه های متنوع و به روز با محوریت نقشه برداری در سمپوزیوم سخنرانی دارند گفت: در این دوره از سمپوزیوم علاوه بر سخنرانی ها چکیده مقالات برگزیده ای که به دبیرخانه سمپوزیوم ارسال شده به صورت پوستر در معرض نمایش قرار می گیرد. همچنین در مراسم اختتامیه اهدای جوایز برای مقاله برگزیده، پژوهشگر برتر و برگزیدگان مسابقه ملی واسط مغز و رایانه و ایده پردازی کاربردهای تصویربرداری تشدید مغناطیسی کارکردی اهدا می شود.

در ادامه این نشست آی درباره فعالیت های آزمایشگاه توضیحاتی ارائه داد: بیش از 4 هزار بازدید کننده تخصصی از زمان راه اندازی آزمایشگاه تا کنون داشتیم. همچنین با توجه به اهمیت این حوزه و رسالت آزمایشگاه در حوزه ترویج بالغ بر 75 هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی برگزار شده که شامل سطوح مختلف از دانش آموزی تا محققان حرفه ای است. همچنین تا کنون 4 هزار و 500 ساعت از تجهیزات این آزمایشگاه استفاده شده است. ارتباط با محققان ساسر کشور از دیگر برنامه های آزمایشگاه است و در این زمینه برای حدود 18 استان برنامه تخصصی برگزار شد. با توجه به استقبال از فعالیت های آزمایشگاه در فکر دو شیفت کردن این مرکز هستیم تا امکانات و تجهیزات پیشرفته آن در اختیار همگان قرار گیرد.

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با هدف پاسخگویی بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش‌بنیان در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی و نقشه‌برداری مغز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: