system
تولید سامانه‌های فرمانتور و بیورآکتور با تکیه بر دانش و فناوری بومی
تولید سامانه‌های فرمانتور و بیورآکتور با تکیه بر دانش و فناوری بومی
توسط فناوران ایرانی انجام شد؛

تولید سامانه‌های فرمانتور و بیورآکتور با تکیه بر دانش و فناوری بومی


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 15056
یک فعال فناور، از بومی سازی دانش فنی و تولید فرمانتور و بیوراکتور در مقیاس آزمایشگاهی، نیمه‌صنعتی، صنعتی و تجهیزات بیولوژیک و دارویی در داخل کشور خبر داد.

یک فعال فناور، از بومی سازی دانش فنی و تولید فرمانتور و بیوراکتور در مقیاس آزمایشگاهی، نیمه‌صنعتی، صنعتی و تجهیزات بیولوژیک و دارویی در داخل کشور خبر داد.

 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهریارر ملاحسینی مدیر عامل زیست فن صنعت ایرانیان با اشاره به تولید دستگاه‌های تست و ارزیابی محصولات حوزه زیست فناوری گفت: زیست فن صنعت ایرانیان از سال 1383 در خصوص بومی‌سازی دانش فنی ساخت فرمانتور و بیوراکتور در مقیاس آزمایشگاهی، نیمه‌صنعتی، صنعتی و تجهیزات بیولوژیک و دارویی براساس رعایت قوانین GMP فعالیت کرده و موفق شده است، طی وسیعی از این تجهیزات را تولید و بازار ارائه کند.

ملاحسینی، با اشاره به نقش این محصولات در حوزه زیست فناوری گفت: این شرکت تلاش کرده است با ساخت فرمانتور‌های مختلف براساس استانداردهای بین‌المللی در مقیاس آزمایشگاهی، پایلوت و صنعتی برای استفاده در تولید پروتئین‌های نوترکیب، آنزیم، محیط کشت و ... همچنین تولید تجهیزات بیولوژیک و داروئی شامل سیستم‌های فرمولاسیون، اولترافرمولاسیون و بیوراکتورها، در جهت رفع نیاز کشور به تولیدات خارجی گام بردارد.

این فعال فناور، با اشاره به تولید بیورآکتور و فرمانتور در مقیاس‌های آزمایشگاهی، نیمه‌صنعتی و صنعتی، 5 تا 2500 لیتر گفت: کیفیت ساخت مطلوب، رقابت‌پذیری قیمتی رعایت قوانین و استانداردهای مورد نیاز در تولید فرمانتورها و بیورآکتورها و همچنین خدمات پس از فروش، این محصولات را نسبت به نمونه‌های مشابه متمایز کرده است.

مدیرعامل زیست فن صنعت ایرانیان، آموزش نیروی انسانی در راستای قوانین GMAP, GLSP, GMP مستندسازی و کارآمدسازی جهت ارتقا کیفیت محصول را از دیگر دستاوردهای این شرکت برشمرد و افزود: تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص، در کنار تلاش برای تولید محصولات فناورانه با تکیه بر تخصص داخلی، از از مهم‌ترین دستاوردها و عمده‌ترین اهداف زیست فن صنعت ایرانیان است

ملاحسینی با اشاره به تولید طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های آزمایشگاهی توسط این شرکت عنوان کرد:  فرمانتور، بیوراکتور، فوتوبیوراکتور، سیستم CIP، سیستم SIP، سیستم فیلتراسیون و سیستم غیرفعال‌سازی زیستی حوزه کاری تولیدات این شرکت هستند.

 این فعال فناور با اشاره به تولید سامانه‌های غیرفعال‌سازی زیستی افزود: سیستم غیرفعال‌سازی زیستی، برای غیرفعال کردن پساب زیستی در صنایع زیست فناوری،دارویی و غذایی با استفاده از عملیات حرارتی طراحی شده است و از جمله کاربردهای آن می‌توان به غیر فعال سازی پساب زیستی تولید شده در فرمانتور، اتوکلاو و... که ضروری است قبل از ورود به پساب شهری و آلودگی محیط زیست به آن رسیدگی شود اشاره کرد.

ملاحسینی، با اشاره به کاربردهای سیستم‌های فیلتراسیون در مقیاس پایلوت و صنعتی گفت: کاربردهای سیستم فیلتراسیون در صنایع گوناگون گفت: سیستم فیلتراسیون برای جداسازی مولکول‌های زیستی و یا ذراتی مانند باکتری‌ طراحی شده است که نقش مهمی در صنایع بیوتکنولوژیک و زیست‌دارو دارد.

وی افزود: می‌توان به پردازش شیمیایی و پتروشیمی، پردازش دارویی، آرایشی و بیوتکنولوژی، تصفیه و پالایش آب و همچنین صنایع غذایی، نوشیدنی و تخمیر به عنوان بخشی از کاربردهای سامانه‌های فیلتراسیون نام برد که توسط این شرکت تولید و به بازار عرضه شده است.

مدیرعامل زیست فن صنعت ایرانیان، از سیستم استریل در محل (SIP) به عنوان یکی دیگر از محصولات این شرکت نام برد و افزود: این سیستم، با چرخه خودکار برای استریل لوله و مخزن‌های فرایندی طراحی کرده است.

ملاحسینی با اشاره به برخی از مزایای سیستم SIP ، گفت:کاهش هزینه‌های عملیاتی، کاهش مونتاژ تجهیزات و لوله‌‌کشی جانبی، حذف اتوکلاو جانبی برای استریل لوله و مخازن تنها بخشی از مزایای استفاده از این سامانه در صنایع مختلف است.

وی همچنین از سیستم شست‌وشو در محل (CIP) به عنوان محصول دیگر زیست فن صنعت ایرانیان نام مبرد و افزود: این دستگاه، برای شست‌وشوی خودکار سطوح داخلی لوله‌، مخزن‌، تجهیزات فرایندی، فیلتر و لوازم مرتبط با استفاده از مواد شیمیایی با تضمین حداقل مصرف آب و زمان طراحی شده است.

وی ادامه داد: شست‌وشوی سریع و بنابراین کاهش زمان، کاهش اساسی هزینه‌ها از جمله هزینه‌های آلودگی، کاهش مصرف آب با استفاده مؤثر و مجدد از آب و ثبت اطلاعات کامل در سیستم CIP خودکار را از مزایای CIP برای مصرف‌کننده هستند.

این فعال فناور در خصوص فتوبیوراکتورها توضیح داد: فوتوبیوراکتور که نوعی بیوراکتور برای کشت میکروارگانیسم است و ارگانیزم‌ها برای تولید بیومس از نور و دی‌اکسیدکربن استفاده می‌کنند. در این فتوبیوراکتور، میکروارگانیسم‌ها با سرعت خیلی زیاد و با درجه‌ خلوص بسیار بالا رشد می‌کنند و علاوه بر این، امکان کنترل دقیق پارامترهای محیط کشت در این سامانه وجود دارد.

ملاحسینی در پایان با اشاره به ضرورت حمایت‌های فروش از شرکت‌های فناور، اظهار کرد: زمینه‌سازی فروش برای شرکت‌های فناور داخلی و همچنین ایجاد زمینه‌های لازم برای صادرات محصول، می‌تواند کمک کننده رشد و توسعه شرکت‌های فناوری محور باشد.

 

/پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: