system
حمایت از محققان جوان در 5 حوزه علوم پزشکی؛ تفاهم‌نامه امضا شد
حمایت از محققان جوان در 5 حوزه علوم پزشکی؛ تفاهم‌نامه امضا شد

حمایت از محققان جوان در 5 حوزه علوم پزشکی؛ تفاهم‌نامه امضا شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 76687
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری با امضای یک تفاهم‌نامه محققان حوزه پزشکی را به مبلغ 6 میلیارد ریال مورد حمایت قرار می‌دهد.

با توجه به درخواست قابل توجه محققان و پژوهشگران برای حمایت از حوزه‌های پزشکی که نیازمند تحقیق گسترده و عمیقی هستند و در مرحله پیش از تجاری‌سازی قرار دارند، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تفاهم‌نامه‌ای را با موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران موسوم به nimad به امضا رساند.

این تفاهم نامه به امضای ایمان افتخاری رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فرید نجفی رییس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران رسید.

همچنین امضای آن به انتشار فراخوانی ملی انجامید تا محققان و پژوهشگران برجسته حوزه علوم پزشکی و چند رشته دیگر طرح‌های خود را ارائه کنند. بر اساس این فراخوان و با توجه به مفاد تفاهم نامه، دو طرف از تحقیقات پسا دکتری اساتید جوان و محققان در 5 حوزه راهبردی حمایت خواهند کرد.

پژوهش های حوزه فراورده‌های سلامت محور مانند دارو، کاشتنی ها، تجهیزات پزشکی، ابزارهای تشخیص، بیوسنسورها، میکروروبات، بیونیک و پوشیدنی ها، از جمله پژوش‌های هستند که بر اساس این طرح حمایت خواهند شد.

استفاده از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، ابرداده‌ها، در تشخیص، پیشگیری و درمان بیمارها، آلاینده‌های محیط زیستی، بایو متریال در پزشکی و مهندسی بافت، پرینتر، جوهرهای زیستی و محصولات سه بعدی و بهداشت مواد غذایی و پروبیوتیک، نیز دیگر حوزه‌های مورد حمایت را شامل می‌شوند.

در این برنامه تحقیقات نیاز محور بر اساس 5 حیطه پژوهشی مشخص شده به صورت مشترک توسط دو محقق اصلی عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات پژوهشی غیر علوم پزشکی و عضو هیات علمی یکی از دانشگاه ها یا موسسات پژوهشی زیر مجموعه وزارت بهداشت تهیه می‌شود.

در واقع تلاش شده است که هم‌افزایی میان محققان حوزه علوم پزشکی و پژوهشگران بین رشته‌ای مرتبط با حوزه پزشکی افزایش یابد.

در این فراخوان صندوق و نیماد هر کدام حداکثر ۳ میلیارد ریال از پژوهشگران خود حمایت می‌کنند که در مجموع هر طرح تحقیقاتی از سوی دو نهاد حداکثر ۶ میلیارد ریال حمایت خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نامه و ارائه پروپوزال به سامانه اینترنتی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به آدرس insf.org مراجعه کنند.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

#33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
400 طرح فناورانه حوزه درمان و بهداشت حمایت می‌شود؛ تفاهم‌نامه امضا شد
400 طرح فناورانه حوزه درمان و بهداشت حمایت می‌شود؛ تفاهم‌نامه امضا شد
99/10/16 - 09:59
 گامی دیگر در توسعه همکاری‌های علمی با برزیل برداشته شد
گامی دیگر در توسعه همکاری‌های علمی با برزیل برداشته شد
96/09/12 - 10:22
تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امضا شد
تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امضا شد
95/06/16 - 12:44
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: