رسانهها به ترویج و ارتقای مهارتها و فناوری شناختی کمک کردند
با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی زمینه برای نقش آفرینی رسانهها در ترویج و ارتقای مهارتهای شناختی فراهم و بر نقش محوری آنها در ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی تأکید شد.
مجید نیلی احمد آبادی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمی و فناوری با اشاره به نقش رسانهها در ترویج و توسعه دانش و فناوری شناختی عنوان کرد: رسانه ها با انعکاس و بازتاب فعالیت های ترویجی، آموزشی و دستاوردهای علمی و فناورانه دراین حوزه می توانند سبب افزایش سرمایه شناختی درجامعه شوند.
وی با بیان اینکه رسانهها ابزاری کارآمد و تاثیر گذار در فرهنگ سازی، ترویج دانش و توسعه فناوری بهویژه درحوزه شناختی درک می شوند، عنوان کرد: قادرند به لحاظ نفوذ و قدرت خود به پیشرفت علم و دانش در کشور کمک کنند. رسانهها، انعکاس دهنده فعالیت های محققان ، متخصصان ، پژوهشگران و اساتید در نزد افکارعمومی جامعه و امید آفرینی درحوزه های علمی خواهند بود.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی عنوان کرد: برای گسترش دانش علوم شناختی همکاری و تعامل متقابل دست اندرکاران حوزه رسانه و صاحب نظران علم و دانش امری حیاتی است و دراین هدف استفاده موثر و بهینه از ظرفیت های گسترده درشبکه رسانه وتولید محتوا، همراه با رویکرد شناختی و امکان ارتباط مستقیم با مخاطب، زمینه فرهنگسازی عمومی درجامعه فراهم می شود.
دومین جشنواره رسانه و آگاهی از مغز با هدف افزایش سرمایه و تاب آوری شناختی افراد جامعه و ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و نیز تقدیر از فعالیت های ترویجی دست اندرکاران فعال رسانه ها و شبکه های مجازی درحوزه علوم شناختی برگزار شد.
دراین رویداد بیش از 70 اثر توسط فعالان رسانه ای و دانشجویان در بخش تلویزیون، رادیو ، مطبوعات، پادکست، اینستاگرام و فضای مجازی درطول هفته آگاهی از مغز دراین رسانه ها منتشر شد.
این رویداد هدف ارزیابی، معرفی و تقدیر از فعالیت ترویجی درحوزه علوم شناختی توسط دست اندرکاران فعال در رسانه های خبری و شبکه های مجازی همزمان با هفته جهانی آگاهی از مغز، با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی در اسفندماه سال گذشته دنبال میکند.
مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
#
Send to friends